Hotelnacht Amsterdam succesvol met 60 activaties rond hotels

Hotelnacht Amsterdam succesvol met 60 activaties rond hotels
  • Food-en-retail
  • 21 jan 2019 @ 11:27
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • ActivatieMarketingFood

Meer dan 30 hotels deden dit jaar mee aan Hotelnacht. In totaal bleven zo’n 3.000 Amsterdammers slapen en trokken meer dan 7.800 mensen van hotelfeestje naar hotelfeestje. We spreken organisator Vincent van Dijk.

De zevende editie van Hotelnacht was volgens Van Dijk van HBMEO een groot succes. 'Afgelopen weekend gingen Amsterdammers weer op vakantie in eigen stad. Voor een speciale prijs konden ze blijven slapen in de meest bijzondere hotels, zoals Conservatorium, Pulitzer of Lloyd Hotel. Daarnaast konden zij het hele weekend naar zo’n 60 culturele, creatieve en culinaire feestjes.'

Vakantiestemming
‘De sfeer zat er goed in,’ vertelt Van Dijk, ‘Ondanks de winterkou was iedereen in vakantiestemming. Tot diep in de nacht werd er gedronken en gedanst en bij veel hotels stonden rijen Amsterdammers.' De Hotelnacht 2019 was helemaal uitverkocht, zowel kamers als tickets.

7.800 Amsterdammers
Meer dan 30 hotels deden dit jaar mee aan Hotelnacht. In totaal bleven zo’n 3.000 Amsterdammers slapen en trokken meer dan 7.800 mensen van hotelfeestje naar hotelfeestje. Zo konden mensen whisky-cocktails drinken in een jacuzzi op het dakterras van de SkyLounge, lasergamen in de Olofskapel van Barbizon Palace, naar een cocktail-party in het Victoria Hotel of naar de Animal Party in de Koepelkerk van het Renaissance Hotel. Van Dijk: 'Erg populair waren de late night snacks bij toprestaurants als Vermeer, Bord’Eau en Taiko. De opening vond plaats bij QO Amsterdam. Op zondag waren er nog diverse brunches en borrels en konden mensen op excursie naar Amsterdam Noord.'

Best Hotel Bar Awards
Tijdens Hotelnacht 2019 werden voor de zesde keer de 'Belvedere Best Hotel Bar Awards' uitgereikt. Pulitzer Bar kreeg de prijs voor de beste hotelbar van Amsterdam (foto boven), SkyLounge Amsterdam kreeg de publieksprijs. Beste nieuwe hotelbar was Malabar in Jakarta Amsterdam, Juniper & Kin kreeg de prijs voor de meest duurzame hotelbar, TwentySeven werd bekroond tot de meest creatieve bar en Juniper & Kin werd uitgeroepen tot de meest duurzame hotelbar.
(PvWK)

Over Hotelnacht
'Eén keer per jaar openen Amsterdamse hotels de deuren voor hun stadsgenoten om te laten zien wat zij in huis hebben en om ambassadeurs te creeren voor hun hotelbars, hotelrestaurants en voor Amsterdam als toeristische bestemming.'

(bron: HBMEO)

 


Themafeestje op dak van bekroonde Hilton Skylounge

Hieronder: Vlog van Gina's Favourites over Hotelnacht



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken