Mora geeft Crispy Chick'n extra aandacht met interactief spel

Mora geeft Crispy Chick'n extra aandacht met interactief spel
  • Food-en-retail
  • 9 jan 2019 @ 16:20
  • 6660 x gelezen
  • Link
  • Hugo Schrameyer
    Hugo Schrameyer

    journalist en redactie-adviseur
    MarketingTribune
  • InspiratieActivatie

De horecabeurs Horecava is een beroering van jewelste. Hoe val je op tussen al die hapjes, drankjes, toeters en bellen? Mora doet dat voor Crispy Chick’n met een interactief spel van Touchscreen Marketing.

Hoogste tijd om even contact op te nemen met Rogier Croes, salesdirecteur van Touchscreen Marketing.

We kennen Touchscreen Marketing toch vooral als conceptontwikkelaar voor retailers? Waarom is de Horecava een geschikte locatie om je bedrijf te presenteren?

‘Onze content heeft een grote aantrekkingskracht. Dat is op elke locatie zo. Daar waar retailers onze oplossing gebruiken om mensen naar de winkel te krijgen en sales te verhogen, gebruikt Mora onze oplossing als stopper voor bij de stand. Iedereen slentert over de beursvloer heen. Vraag is: waar stop je wel en waar stop je niet? Onze game is gebouwd op basis van een nieuw product dat Mora in de markt aan het zetten is; en daar vragen we de aandacht voor. We verpakken de boodschap in een game, die mensen laat stoppen als je er langs loopt. Voor vertegenwoordigers van Mora is het ook leuk om voorbijgangers uit te nodigen om mee te spelen en vanuit daar hun salespraatje te beginnen. Daarbij werken we in dit soort projecten vaak samen met partners als Meisjes met Smaak om de promotie kracht bij te zetten en Pixplicity, onze technologypartner. Het eindresultaat is een zeer onderscheidende lokker naar de stand toe.’

Wat verwacht je te bereiken op deze beurs?

‘We willen dat mensen eerder stoppen bij de Mora-stand, spelen, blijven hangen, meekijken bij anderen die spelen. Doel is om meer contactmomenten met potentiële klanten te stimuleren en een positieve vibe om het merk heen te creëren. Het is geweldig om te zien dat mensen in de rij gaan staan om mee te spelen, foto’s maken als collega’s meespelen en vooral veel lol hebben.’

Wat zijn jouw observaties? Zijn er trends in retail die nu pas gaan landen in horeca? Of ook andersom misschien?

‘Het valt me wel tegen hoe weinig er op verschillende manieren gebruikt wordt gemaakt van touch in de horeca. Ook op de Horecava zie ik veel partijen die schermen met menu-informatie aanbieden, waarbij vooral de foto’s van eten van het scherm afbranden. Heel mooi natuurlijk, maar consumenten willen echt meer dan dat. Ik weet zeker dat onze oplossing in de horeca ook heel goed zou werken. We zijn ook in gesprek met verschillende horecaketens.’

Als we het hebben over klantbeleving en shoppermarketing, wat kan retail dan leren van horeca?

‘Wat retail echt kan leren van de horeca is beleving. Het bij elkaar brengen van factoren als presentatie, goed product, locatie, smaak, sfeer, is iets waar ze in de horeca veel aandacht aan schenken. Hier zijn hele goede en hele slechte voorbeelden van en dat is natuurlijk in retail uiteindelijk ook zo, maar in de horeca staat de klant echt meer centraal.’

Heb je tot slot nog hightlights met ons te delen?

‘Natuurlijk moet je even mee komen spelen bij de Mora-stand, maar ga je niet naar de Horecava, dan kan je een demo van de Chicken game ook online een keer proberen via de volgende link: speel het spel.’

Hugo Schrameyer

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken