Picnic gaat ook op zondag leveren

Picnic gaat ook op zondag leveren
  • Food-en-retail
  • 24 jan 2019 @ 09:06
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFoodDistributie

Online supermarkt Picnic gaat vanaf 27 januari 2019 als eerste Nederlandse supermarkt ook op zondag boodschappen thuisbezorgen.

Na een succesvolle pilot in diverse steden brengt de websuper voortaan overal zeven dagen per week de boodschappen gratis en tegen de laagste prijs aan huis. Binnen drie weken zal de zondaglevering in alle plaatsen waar Picnic levert, zijn doorgevoerd.

In 2018 steeg het aantal huishoudens waar Picnic bezorgt van 90.000 naar ruim 275.000, verdeeld over 70 plaatsen. De websuper ontving het afgelopen jaar duizenden verzoeken van klanten om ook op zondag te gaan leveren. 'Dagelijks krijgen we diverse mails en berichten op social media met deze vraag, uit alle hoeken van het land', aldus medeoprichter van Picnic Michiel Muller, 'Men vindt het fijn om op zondagavond al de weekboodschappen in huis te hebben.'

Weekboodschappen
Na een succesvolle pilot in Utrecht, Ede en Veenendaal, breidde Picnic de proef uit naar Zoetermeer, Den Haag, Delft, Leiden en Almere. 'De populariteit van de zondaglevering in die steden bleek zo overweldigend, dat we hebben besloten in alle 70 plaatsen waar we momenteel actief zijn, zeven dag per week de boodschappen te gaan bezorgen', licht Muller toe. Ook levert de uitrol van de dienst extra banen op. 'We verwachten zo’n 15 procent meer runners en shoppers nodig te hebben de komende tijd', aldus Muller.

Hij begrijpt de grote vraag naar zondaglevering wel: 'Het weekend is hét moment om eens rustig te gaan zitten voor de boodschappenlijst van de komende week. Als je op zaterdag vóór 22.00 uur bestelt, wordt je bestelling op zondag geleverd. Het is een dag dat veel mensen thuis zijn.' Ook op zondag komt de bezorger op een vast tijdstip langs, in een tijdslot van twintig minuten.

De compacte elektrische wagentjes waarmee Picnic bezorgt zijn milieuvriendelijk, stil en staan niet in de weg. Bovendien betekent het bezorgmodel ook nog eens een aanzienlijke reductie van de CO2-uitstoot van auto’s, die consumenten normaal gebruiken om een paar keer per week op en neer naar de supermarkt te rijden. Picnic maakt een einde aan voedselverspilling, omdat het alleen díe levensmiddelen inkoopt die ook daadwerkelijk door haar klanten zijn besteld. Op die manier gaat er niets verloren.
(PvWK)
 
Over Picnic
'Voor de lancering eind 2015 heeft Picnic drie jaar lang in stilte met een team van 30 specialisten gewerkt aan het thuisbezorgen van boodschappen zonder onnodige tussenschakels. De klant kiest welke rit het beste uitkomt en weet via de Picnic boodschappenradar tot op de minuut precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. De kosten van deze nieuwe manier van distributie zijn zo laag, dat de bezorging gratis is en de boodschappen daarnaast de laagste prijs hebben.'
(bron: Picnic)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken