Sandenburg laat horecatoekomst zien op Horecava

Sandenburg laat horecatoekomst zien op Horecava
  • Food-en-retail
  • 10 jan 2019 @ 11:31
  • 6639 x gelezen
  • Link
  • Hugo Schrameyer
    Hugo Schrameyer

    journalist en redactie-adviseur
    MarketingTribune
  • Inspiratie

Sandenburg concept creation heeft op de Horecava verschillende inspiratiesessies gehouden over de toekomst van hospitality, foodservice en zorg. Even contact opnemen met Markus Konings, oprichter van Sandenburg.

We kennen Sandenburg concept creation vooral als conceptontwikkelaar voor retailers en foodservice. Waarom is de Horecava een geschikte locatie om je bedrijf te presenteren?

Makus Konings: 'Net als vorig jaar zijn wij samen met het team van RAI verantwoordelijk voor het concept en het ontwerp van het 5000 m2 grote Horecava Trend & Innovation LAB. Samen met de andere partners nemen wij de bezoekers mee in de toekomst van de hospitality, foodservice en gezondheidszorg. Wij hebben een inspirerende omgeving gecreëerd, waardoor het gehele LAB met een sterke identiteit naar voren komt.'

De Horecava duurt nog tot zes uur vanavond. Wat wilde je bereiken met aanwezigheid op deze beurs?

'De toekomst gaat om verbindingen en samenwerking, enkel op die manier kan je komen tot echte innovaties. Zo hebben wij gedurende de Horecava elke dag inspirerende lunchsessies gehouden, waarbij onze opdrachtgevers zoals Total, VodafoneZiggo en Tony’s Chocolonely, bezoekers hebben geïinspireerd en verteld over de laatste ontwikkelingen binnen hospitality, foodservice en zorg. Op deze wijze zijn er prachtige cross-overs tussen de verschillende bezoekers ontstaan.'

Zijn er trends in retail die nu pas gaan landen in horeca? Of ook andersom misschien?

'De grenzen tussen retail en horeca gaan steeds meer vervagen. De vandaag aangekondigde warme maaltijdservice van Albert Heijn is daar een goed voorbeeld van. Bij de tankstations kan je straks werken en Internet of Things gaat een grote rol spelen binnen de sterk groeiende markt van fooddelivery-services en gezonde voeding op maat. De Horecava richt zich allang niet meer enkel op horeca, ook spelers uit de retail- en hotelwereld zijn er actief.'

Als we het hebben over klantbeleving en shoppermarketing, wat kan retail dan leren van horeca?

'Klantbeleving draait om momenten van waarden: gastvrijheid, prijs/kwaliteit en genieten zijn daarbij belangrijke elementen. De horeca- en hospitalitywereld heeft zich de afgelopen sterk ontwikkeld. Het niveau van service, de inrichting en producten zijn sterk verbeterd. Het trainen en meenemen van medewerkers is daarbij een zeer belangrijke factor, waar de horeca al vanouds goed in is.'

Heb je tot slot nog hightlights met ons te delen?

'Het mede door ons ontwikkelde Total Cosi concept heeft dinsdag de Foodservice award 2019 gewonnen. Total is de beste speler in de tankstationbranche.'

Hugo Schrameyer

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken