Vrumona startup Sir Joe richt zich op bijzondere frisdranken

Vrumona startup Sir Joe richt zich op bijzondere frisdranken
  • Food-en-retail
  • 30 jan 2019 @ 11:37
  • 9180 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodDoelgroepenMarketing

De nieuwe startup is opgericht als business unit vanuit Vrumona. De missie van Sir Joe reikt ver: nieuw leven blazen in de Nederlandse frisdrankcategorie en het voor ondernemers makkelijk maken om avontuurlijke frisdranken te voeren.

Sir Joe, waarvan de naam verwijst naar de uitvinder van koolzuurhoudend water: Joseph Priestley, bouwt volgens de initiatoren zelfstandig aan een portfolio van bijzondere merken en producten met een verhaal. Hij opereert vanuit Utrecht om onafhankelijk te blijven en snel te opereren, maar maakt dankbaar gebruik van Vrumona’s expertise en distributie.

'De reden voor het oprichten van de startup voor bijzonder fris was simpel', aldus Jasper Spaargaren, initiator en eindverantwoordelijke. 'De consument is op zoek naar authenticiteit en iets speciaals. A-merken kunnen niet altijd aan deze behoefte voldoen. Daarom wilde ik een eigen venture opzetten van waaruit wij de kritische jonge consument meer variatie kunnen bieden.'

Afgelopen oktober startte Sir Joe in een startupbroedplaats in Utrecht. Het interieur werd op Marktplaats gekocht, of zelf ontworpen. 'Sir Joe startte echt from scratch. Ja, we zijn deel van Vrumona. Maar hebben als doel om sneller en flexibeler te schakelen met de drive die past bij een startup. Daar draagt een eigen inspirerend kantoor zeker aan bij.'

Bobbianne Vlek, Marketing Manager van Sir Joe: 'snel innoveren is cruciaal in deze competitieve dynamische markt. Dit doen we door veelvuldig nieuwe concepten te testen bij ondernemers. Zo proberen wij een relevant portfolio te bouwen met merken die elkaar versterken.'

Ook in de samenstelling van het team wijkt Sir Joe volgens Spaargaren af van Vrumona. 'We hebben bewust een ander profiel mensen bij dit avontuur betrokken, met name in sales. De één heeft veel ervaring in de cocktailwereld, de ander is bedrijfsleider geweest bij toonaangevende horecazaken. Allemaal met een enorme ambitie om de friscategorie weer te laten bruisen.'
(PvWK)


foto boven: Team Sir Joe op de j.l. Horecava (credit: Vrumona)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken