Coolblue bereikt recordomzet van 1,35 miljard euro
- Food-en-retail
- 21 feb 2019 @ 14:50
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Web
- 21 feb 2019 @ 14:50
- Sjaak Hoogkamer
Mede door de Engels- en Franstalige website en app behaalde Coolblue vorig jaar een recordomzet van 1,35 miljard euro. Dat is 160 miljoen euro meer dan in 2017.
Het e-commercebedrijf haalde een record bedrijfsresultaat (EBITDA) van 27 miljoen euro: een stijging van 28%. Ook de NPS, de graadmeter voor klanttevredenheid, steeg in 2018 tot de score van 69 (+3). Sinds vorig jaar biedt Coolblue de website en app in het Engels aan. Klanten kunnen in het Nederlands, Frans en Engels bij Coolblue terecht.
Uitbreiding bezorgdienst
In 2018 investeerde Coolblue bovendien in zijn bezorgproposities. De online retailer is gestart met het bezorgen en installeren van tv’s. Ook introduceerde Coolblue vorig jaar een nieuwe bezorgservice: CoolblueFietst. Vandaag wordt al 60% van de pakketjes in 7 grote steden in Nederland en België met de fiets bezorgd.
Zonnedak
Het e-commercebedrijf is positief over 2018 en verwacht in 2019 nog meer klanten te verwonderen. Pieter Zwart, Beginbaas bij Coolblue, licht toe: ‘Ik ben trots op onze resultaten en ook positief over 2019. Energiepositief, want dit jaar levert ons nieuwe zonnedak genoeg energie voor ons magazijn, voor al onze winkels en zelfs alle fietsen van CoolblueFietst. We gaan dit jaar dan ook nog meer klanten blij maken en meer dan 1 miljoen keer bij klanten aan de deur komen met onze eigen bezorgers - met de camion of op de fiets.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [column] Battle of the smartphones
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt winkeldiefstal onder...
- Dennis van de Sande van Royal Swinkels: 'Mark Ritson's...
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing