Grolsch introduceert Kornuit 0.0%

Grolsch introduceert Kornuit 0.0%
  • Food-en-retail
  • 28 feb 2019 @ 13:09
  • 10558 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Bierbrouwer Grolsch introduceert aankomende week Kornuit 0.0%, de alcoholvrije variant van het pilsmerk Kornuit. Opvallend daarbij is dat deze Kornuit 0.0% niet in fles, maar in blik verkrijgbaar is.

De folie rondom deze blikken is vervaardigd van 100% gerecycled plastic. Daarmee wordt een bewuste keuze voor alcoholvrij gecombineerd met de keuze voor duurzaamheid en gebruiksgemak. De populariteit van alcoholvrije bieren in Nederland neemt enorm toe, stelt Grolsch, ook onder de relatief jonge doelgroep van Kornuit. Steeds vaker geven ook zij de voorkeur aan alcoholvrij boven alcoholhoudend of alcoholarm bier. Ze letten meer op hun gezondheid en maken bewustere én duurzame keuzes. Daarbij is ‘gemak’ voor hen een belangrijk criterium bij de aankoop van bier.

Verrassend fris
Kornuit 0.0% is gebrouwen met de citrus-hop Cascade. Hierdoor smaakt het bier vanaf de eerste slok verrassend fris. Door het unieke brouwproces zijn de meesterbrouwers van Kornuit in staat om op geheel natuurlijke wijze een alcoholvrije Kornuit te brouwen met behoud van de frisse smaak en de zachte afdronk.  

Creëren van mooie momenten
Christian Camps, Brand Manager Kornuit: 'Samen met onze doelgroep hebben we de campagne Made of Moments gemaakt: van strategie, creatie tot uitvoering. Daarbij hebben we uiteraard veel gesproken over hun wensen. De bewuste keuze voor een alcoholvrij bier en de voorkeuren voor duurzaamheid en gebruiksgemak kwamen daarbij als belangrijke aandachtspunten naar voren. Deze doelgroep kiest voor producten en verpakkingen die passen bij spontane acties en momenten. Vanuit ons duurzaam en verantwoord ondernemen hebben wij - in lijn met ons krat - gekeken hoe we dit product zo duurzaam mogelijk in de markt kunnen zetten. Zo proberen we zo goed mogelijk aan te sluiten op de wensen van onze doelgroep.'
 
Plastic Pact
Donderdag 21 februari 2019 heeft Grolsch haar handtekening gezet onder het Plastic Pact NL. Dit gebeurde tijdens de Nationale Conferentie Circulaire Economie onder leiding van Staatssecretaris Stientje van Veldhoven. Grolsch vindt het belangrijk haar verantwoordelijkheid te nemen op het gebied van duurzaamheid en voortdurend stappen te zetten naar minder, beter of geen plastic. Het gebruik van 100% gerecycled plastic als folie rondom de sixpacks Kornuit is daar een goed voorbeeld van.

Verkrijgbaarheid
Kornuit 0.0% stroomt in de week van 4 maart 2019 de markt in en is verkrijgbaar in een sixpack blik 6 x 33 cl bij supermarkten en slijterijen door het hele land. Ook kunnen consumenten genieten van deze alcoholvrije Kornuit in de verschillende Kornuit horecagelegenheden en tijdens de Kornuit festivals. Bezoekers van het festival DGTL kunnen in het weekend van 19 tot en met 21 april aanstaande Kornuit 0.0% proeven en ontdekken. DGTL is het eerste festival waar Kornuit 0.0% in circulaire drinkbekers wordt geschonken, besluit de brouwer.
(PvWK)

Foto boven: Rawpixel / Unsplash. Beeld onder: het nieuwe blik van Kornuit.

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken