Melkmeisje viert 140 jarig jubileum met Pip Pellens en Kim Kötter

 Melkmeisje viert 140 jarig jubileum met Pip Pellens en Kim Kötter
  • Food-en-retail
  • 4 feb 2019 @ 09:06
  • 9943 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Ter ere van haar 140 jarig jubileum een nieuwe campagne van foodmerk Melkmeisje gestart: 'Melkmeisje 140 jaar'. De kick-off door de verantwoordelijke marketeers van Koninklijke Sanders vond plaats in Amstel Boathouse in Amsterdam.

Samen met commercieel directeur Frank van Vliet, brandmanager Anieke Schoondermark, Pip Pellens en Kim Kötter werd er stilgestaan bij het 140 jarig jubileum van het oudste oer-Hollandse bad- en douchemerk. Tevens deelde Pip en Kim hun meest dierbare 'Melkmeisjemoment'.

'Al 140 jaar maakt Melkmeisje kwalitatieve bad- en doucheproducten toegankelijk bij maar liefst driegeneraties! Tijdens dit moment werd ook het nieuwe product voor de vierde generatie onder de aandacht gebracht "Melkmeisje Baby", dat sinds kort in de winkels ligt', memoreert het team.

Over de campagne
Ter ere van het jubileum vraagt Melkmeisje Nederlanders naar zijn of haar 'Melkmeisjemomenten'. Voor elk gedeelde sociale media post #Melkmeisjemoment zal er 1 fles Melkmeisje gedoneerd worden aan Stichting Jarige Job.
(PvWK)

Over Melkmeisje
'In 1864 is door een Haarlemse apotheker karnemelkzeep ontdekt, maar pas vanaf 1879 is dit op de markt gebracht onder de naam ’t Melkmeisje door de Haarlemse zeepfabriek Het Klaverblad. In 1963 werd de fabriek en hiermee het merk ’t Melkmeisje overgenomen door Koninklijke Sanders B.V. Het assortiment werd uitgebreid met bad- en doucheproducten, bodylotion en antibacteriële zeep. In 2006 werd de naam van ’t Melkmeisje veranderd in Melkmeisje, maar de samenstelling en de oer-Hollandse kwaliteit is altijd hetzelfde gebleven. Door de jaren heen is het assortiment met producten aangevuld en zijn er producten uit het assortiment gehaald. De merknaam ‘Melkmeisje’ geeft eigenlijk al op zichzelf aan waar de naam vandaan komt. Vroeger heette namelijk het meisje dat melk kwam bezorgen ‘Het Melkmeisje’. Het merk is opgericht door een zeepfabriek en het begon met karnemelk zeep. De link met melk werd op die manier door de merknaam gelegd en hedendaags nog steeds, doordat alle producten melkproteïne bevatten. Dus de merknaam staat ook echt letterlijk voor de ingrediënten van de producten. De producten van Melkmeisje worden in Nederland op de markt gebracht door het bedrijf Koninklijke Sanders B.V. in Vlijmen. Meer info: www.melkmeisje.com/ontdek-melkmeisje.'
(bron: Koninklijke Sanders)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken