Spaarcampagne Plus brengt Meneer de Uil tot leven

Spaarcampagne Plus brengt Meneer de Uil tot leven
  • Food-en-retail
  • 25 feb 2019 @ 11:54
  • 8944 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingBelow the lineWinkelen

Kinderen en andere fans in heel Nederland kunnen vanaf 24 februari 2019 eigen fabeltjes ontwikkelen met gespaarde handpoppen, bijbehorende poppenkast en voorleesboekjes van de Fabeltjeskrant.

'Echt waar? Echt waar!', kondigt de retailer aan met een knipoog naar de openingsriedel van het programma. Supermarkt Plus is namelijk een spaarcampagne gestart rond de populairste kinderserie aller tijden. 'Onze lieve kijkbuiskinderen sparen daarbij voor Meneer de Uil, Lowieke de Vos, Bor de Wolf, Juffrouw Ooievaar en Willem Bever. Alle 263 winkels van Plus vieren op deze manier de 50ste verjaardag van de Fabeltjeskrant.'

Iconisch van 1968 tot nu
Afgelopen december kwam De Fabeltjeskrant, in een nieuw jasje, weer tot leven op tv en in de bioscopen. De iconische krant en haar karakters uit Het Grote Dierenbos waren op 29 september 1968 voor het eerst op televisie en groeiden daarna uit tot vaderlands’ beste kinderserie ooit. In de 1640 afleveringen maakt Meneer de Uil steevast diverse toespelingen op de maatschappij, politiek en de actualiteit. Daarmee is De Fabeltjeskrant niet alleen een kinderprogramma, maar ook onder volwassenen populair.

Peter van Mourik, directeur marketing en communicatie van Plus: 'Wij zijn erg trots dat we in de Fabeltjeskrant feestvreugde kunnen delen. Het is tenslotte Nederlands cultureel erfgoed. Onze jonge winkelgasten kunnen zich thuis uitleven met de handpoppen en de poppenkast. Dit zal bij de ouders, opa’s en oma’s ongetwijfeld nostalgische gevoelens teweeg brengen.' 

De beste fabeltjesmaker
De meest creatieve kinderen maken kans op een iPad Mini. Daarvoor zenden zij hun gefilmde theaterstukken vanaf 1 maart in op de Plus Actiesite. Een kritische jury onder leiding van Meneer de Uil kiest uit de inzendingen drie winnaars.

Maar eerst sparen
Bij elke 10 euro aan boodschappen ontvangt de consument een spaarzegel. Bij 18 zegels is de spaarkaart vol en ontvangen de Plus-klanten een gratis handpop van een Fabeltjeskrantfiguur naar keuze. Daarbij is er voor 2,99 euro een tafelformaat poppenkast te koop, zodat de kinderen hun eigen fabeltje in een echt poppentheater thuis kunnen opvoeren. Voor extra inspiratie zijn bij wisselende actieproducten een viertal voorleesboekjes beschikbaar. 'Verder organiseren winkels in het hele land feestelijke activiteiten in Fabeltjeskrant sfeer, zoals Meet & Greets met Meneer de Uil, knutselochtenden, poppenkastvoorstellingen, kleurwedstrijden en schminksessies. Jong en oud geniet mee van de Fabeltjeskrant revival bij Plus. Ga voor meer informatie over de spaarcampagne naar: www.plus.nl/fabeltjeskrant', aldus Van Mourik.
(PvWK)


  De nieuwe poppen

Over Plus
'Plus is met ruim 260 supermarkten een belangrijke speler op de Nederlandse levensmiddelenmarkt. De Plus Retail-organisatie bestaat uit het servicekantoor in Utrecht, drie regionale distributiecentra in Haaksbergen, Ittervoort en Hendrik-Ido-Ambacht, en een landelijk distributiecentrum in Middenbeemster. Plus is het coöperatieve huis voor onze 227 zelfstandige supermarktondernemers. Ons gezamenlijk doel is een duurzame bedrijfsvoering waarbij de klant centraal staat en de focus ligt op goed eten, voor iedereen elke dag. Onze lokale supermarktondernemers spelen hierbij een belangrijke rol –met hun persoonlijke service en betrokkenheid zijn zij verbonden met de buurt. Meer informatie over Plus Retail vindt u hier.'

(bron: Plus)


Hieronder de trailer van de recente bioscoopfilm



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken