Bagels & Beans wint hoofdprijs vegaweek
- Food-en-retail
- 21 mrt 2019 @ 11:13
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 21 mrt 2019 @ 11:13
- Peter van Woensel Kooy
Niet minder dan 531 restaurants namen deel aan de tweede editie van De Vegetarische Restaurantweek die vorige week plaatsvond.
Gasten konden gedurende de week een stem uitbrengen op het beste vegetarische restaurant. Bagels & Beans deed mee met drie speciale vegetarische menu’s en wist daarmee de meeste stemmen voor zich te winnen, meldt de foodketen nu trots.
De tijd dat je vreemd werd aangekeken als je in een restaurant vroeg of ze misschien iets zonder vlees hadden, is voorgoed voorbij, aldus de B&B marketeers. 'Dat Bagels & Beans is uitverkozen tot het Beste Restaurant van De Vegetarische Restaurantweek laat volgens initiatiefnemer Isabel Boerdam ‘echt zien dat je overal in Nederland goede vega-opties kunt vinden', stelt Ronald Bakker, medeoprichter van Bagels & Beans, die zeer over de uitslag is te spreken: ‘We hebben altijd al een ruim aanbod van vegetarische gerechten op de kaart gehad, maar we zijn natuurlijk geen vegetarisch restaurant. Ik ben daarom erg trots op dit resultaat.’
Drie prijswinnende menu’s
Speciaal voor de vegaweek had Bagels & Beans drie menu’s met bagel en drankje samengesteld: een bagel avocado met een Luscombe Vanilla Soda, een bagel bospaddenstoelenkroketjes met een kleine cappuccino, en een bagel mozzarella met een kleine sinaasappelsap. Wie ze heeft gemist, hoeft zich overigens geen zorgen te maken. De menu’s waren weliswaar uitsluitend verkrijgbaar tijdens De Vegetarische Restaurantweek, maar de bagels en dranken staan gewoon op de kaart. ‘Daarnaast hebben we nog verschillende andere vegetarische gerechten’, vertelt Bakker. ‘Zoals de Meatless Magic, dat is een vegetarische groenteburger, de Paddoburger van champignons en de Awesome Prana met hummus en avocado.’
Gezond, duurzaam en lekker
De Vegetarische Restaurantweek is onderdeel van de Nationale Week Zonder Vlees. De week heeft als doel om Nederland bewust te maken van de positieve impact van minder vlees eten en te laten zien hoe eenvoudig dit kan zijn. Een boodschap die Bagels & Beans van harte ondersteunt. Bakker: ‘Wij geloven dat gezond, duurzaam en lekker perfect samengaan. Dus serveren we waar mogelijk biologische producten en sowieso alleen maar de duurzaam gevangen vis van Fish Tales. Maar ook minder vlees hoort daarbij en daarom zorgen we altijd voor verrassende vegetarische en veganistische opties.’
(PvWK)
Over Bagels & Beans
'Bagels & Beans is sinds 1996 de vrijplaats voor bagels, koffie en geluk. Een plek waar de waan van de dag plaatsmaakt voor een moment van rust en iets lekkers. Koffie of thee met iets erbij, een belegde bagel, bijvoorbeeld met creamcheese of de vegetarische Paddoburger, of een van de salades, sappen of healthy bites. Vers bereid, klaar terwijl je lacht. De typische Bagels & Beans-sfeer met nadruk op persoonlijke aandacht en ambachtelijkheid blijkt aan te slaan. Gelukkig maar, het is een bewezen medicijn tegen de gejaagdheid die onze levens tegenwoordig kenmerkt.'
(bron: B&B)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Isabel Boerdam
- Ronald Bakker
- Beste Restaurant
- uitslag
- vegetarische gerechten
- vega-opties
- agels & Beans
- broodje
- De Vegetarische Restaurantweek
- Bagels & Beans
- B&B
- vegaweek
- lunch
- medeoprichter
- Nederland
- ontbijt
- op de kaart
- trots
- initiatiefnemer
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Thuiswinkel Markt Monitor:... 19-03-2024
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing