Dopper behoort tot de Top Best Workplaces 2019

Dopper behoort tot de Top Best Workplaces 2019
  • Food-en-retail
  • 28 mrt 2019 @ 10:56
  • 12443 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • AwardsPersonalia

Dopper viel in de prijzen en heeft de 2e plaats op de lijst van Best Workplaces 2019 van Nederland behaald. De duurzame waterfles is inmiddels niet meer weg te denken uit het straatbeeld, maar ook het kantoor van Dopper scoort blijkbaar punten. Plus de overige winnaars.

Op alle waarden van het Great Place to Work-onderzoek sleepte het bedrijf punten in de wacht, maar trots en kameraadschap waren toch wel de best-scorende pijlers. Het is overduidelijk. De Dopper-werknemers zijn trots op wat ze bereiken en vinden dat er een waar familiegevoel heerst binnen het bedrijf. Met deze hoge score is Dopper nu opnieuw een Great Place to Work en kan het zich een Best Workplace 2019 noemen.

Afgelopen jaar heeft Dopper een uitgebreid Culture Audit geschreven en hebben alle medewerkers het onderzoek van Great Place to Work ingevuld. Dit onderzoek toetst onder andere de onderdelen geloofwaardigheid, trots en kameraadschap, waar Dopper het hoogst op scoorde. Een eerder Great Place to Work-onderzoek ging Dopper ook al goed af. Met een overall score van 83% kon het bedrijf in 2018 een plek in de top 10 bemachtigen in de lijst van Best Workplaces 2018 (Small). Dit jaar gingen ze echter nog nét een stapje verder en wisten ze zichzelf in de top 3 de plaatsen. Met een overall score van 91% staan ze nu op de 2e plek van de Top Best Workplaces 2019 (small) . Ook dit jaar waren er voor Dopper veel punten  waar ze 100% op wisten te scoren binnen de vijf eerdergenoemde pijlers. Ruim een kwart van de stellingen werd enthousiast met een volle "Ja" beantwoord, waaronder de stelling "Alles overziend, vind ik ons bedrijf een echte Great Workplace".'

Best Workplaces uitgelegd
Het behalen van zo’n titel gaat uiteraard niet zomaar, legt de winnaar uit. 'Dopper kreeg al eerder een certificering vanuit Great Place to Work. Om deze certificering te bemachtigen moest de organisatie minimaal 70% scoren op het medewerker onderzoek, moest er voldaan worden aan een minimum respons op dit onderzoek (organisatie-afhankelijk, red.), en moesten er 21 punten of meer gescoord worden op de door Dopper geschreven Culture Audit.' René Brouwers, directeur Great Place to Work Nederland vult aan: 'De organisaties die op de lijst van Best Workplaces staan, hebben werkomgevingen ontwikkeld waar vertrouwen, trots en plezier centraal staan. Vanaf 2019 is er een Top 10 per categorie. Dit maakt de titel Best Workplace nog exclusiever.'
Met de verovering van deze plek op de lijst mag Dopper zich nu een jaar lang Best Workplace noemen. 
(PvWK)


Bekijk hier de overzichten met andere winnaars 2019


Over Great Place to Work
'Al meer dan 30 jaar helpt Great Place to Work wereldwijd organisaties als Dopper bij het worden en blijven van een Great Place to Work. Great Place to Work doet dit door begeleiding in de ontwikkeling van een organisatiecultuur waarin vertrouwen, trots en plezier centraal staan. Great Place to Work ondersteunt organisaties door onderzoek, advies, workshops en trainingen in te zetten. De inter- nationale organisatie werkt met bedrijven, non-profitorganisaties en overheidsinstanties in 52 landenop alle continenten. Jaarlijks doen wereldwijd 6.000 organisaties mee aan dit onderzoek, die circa 12 miljoen medewerkers representeren. Daarmee is het onderzoek het grootste in zijn soort.'
(bron: GPtW)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken