Intratuin opent flagshipstore annex lifestyle magazine in Deventer
- Food-en-retail
- 5 mrt 2019 @ 11:36
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 5 mrt 2019 @ 11:36
- Peter van Woensel Kooy
Intratuin opent een gloednieuwe flagshipstore in Deventer. Het aanbod is vertrouwd maar de winkelformule ging volledig op de schop. De nieuw gebouwde winkel omvat 9000 m2 en je loopt er door 'rubrieken'.
In dit wat bedoeld is als 'levend tijdschrift' kunnen klanten terecht voor (buiten)planten, (tuin)meubels, dieren(benodigdheden) en (woon)accessoires maar kunnen ze ook van alles leren over thema’s, zoals ‘leven in de tuin’. Een orangerie op het buitenterrein biedt ruimte aan afwisselende workshops, in de Groentetuin worden verse groenten en fruit verkocht en bezoekers kunnen in de Proeftuin eten uit de lokale kas, volgens Intratuin. Een bezoek aan deze gloednieuwe flagshipstore levert, naast inspiratie, ook kennis op over de natuur middels een audiotour met groene weetjes, adviezen en inspirerende verhalen.
Twee verschillende routes
'De nieuwe Intratuinvestiging in Deventer herbergt voor het eerst de geheel vernieuwde formule waar Intratuin en "SVT Branding + Design Group" ruim vijf jaar aan hebben gewerkt', vertelt Michel van Tongeren van SVT aan MarketingTribune. 'Omdat de gloednieuwe Intratuinvestiging is opgebouwd uit verschillende conceptstores, stappen bezoekers letterlijk een lifestyle "magazine" binnen waarin je als het ware door de verschillende rubrieken kunt lopen. Dit nieuwe concept sluit aan bij de veranderde samenleving waarin enerzijds snelheid en gemak en anderzijds beleving belangrijke wensen zijn van de consument. Om daaraan tegemoet te komen is een korte route gemaakt voor de snelle, doelgerichte koper en een uitgebreide route met gevarieerde afdelingen voor Intratuin-fans die uitgebreid komen winkelen. Bovendien begint de inspiratie al op het parkeerterrein waar vakkundig aangelegde voorbeeldborders voor inspiratie zorgen.'
Alle smaken
Of je nu gaat voor een geurende tuin, een bodem bedekkende border, een levende tuin of een schaduwtuin, Intratuin bedient alle smaken. Vestigingsmanager Twan Jongbloets van Intratuin: 'We zijn ontzettend trots op deze sfeervolle opzet, waarin bezoekers als het ware steeds een andere wereld betreden. Ons uitgebreide assortiment en bijbehorend vakmanschap komen zo nóg beter tot hun recht en bezoekers vinden makkelijker de planten, gereedschappen, tuinmeubelen of woonaccessoires die écht bij hun smaak en wensen passen.'
Naast groen van hoge kwaliteit en accessoires voor het interieur en exterieur, kunnen mensen er terecht voor diverse workshops. Ook op de winkelvloer zelf, bij ‘Leven in de Tuin’ worden handige tips en tricks gegeven over het aantrekkelijk maken van de tuin voor vlinders, bijen, insecten en vogels. Bij het ‘Bloematelier’ kunnen bezoekers zelf een plukboeket samenstellen of de bloemstylisten doen het voor je en bij ‘Eten in de Proeftuin’ staan gerechten met seizoensgebonden producten op het menu. En op de uitgebreide dierenafdeling kan er geknuffeld worden met de huiskonijnen. 'Een bezoek aan de nieuwe Intratuin in Deventer is met recht een uitje voor het hele gezin', aldus de pionierende groene retailer.
(PvWK)
Impressie van een 'rubriek ' in het levende nieuwe magazine
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- formule
- nieuw
- Michel van Tongeren
- gloednieuw
- letterlijk
- rubriek
- Intratuinvestiging
- vestiging
- stappen
- conceptstores
- opgebouwd
- design
- Deventer
- SVT
- vernieuwd
- Intratuin
- bezoekers
- SVT Branding + Design Group
- Intratuin
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing