Kordaat wint rechtzaak van Kornuit

Kordaat wint rechtzaak van Kornuit
  • Food-en-retail
  • 1 mrt 2019 @ 15:12
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketingPolitiek

Supermarkt Lidl mag zijn vorig jaar gelanceerde biermerk met de naam Kordaat van de rechter blijven verkopen. Dat blijkt na tijdens de rechtzaak in Rotterdam, die was aangespannen door Grolsch.

Grolsch (links op de foto) heeft al jaren goede verkopen met het eigen 'hipstermerk' Kornuit, dat te veel zou lijken op het nieuwe private label van Lidl genaamd ‘Kordaat’. Volgens Grolsch zou Lidl daarmee inbreuk maken op zijn merkrechten. De rechter oordeelde dat de merknamen genoeg uiteenlopen en stelt nu dat Kornuit een groen uiterlijk heeft, terwijl Kordaat een goudkleurig label draagt. Bovendien is Kordaats krat geel. Wel market Lidl zijn bier net als Kornuit met millenial met baardje en lijkt de slogan 'licht en fris' volgens de uitspraak wel veel op Kornuits 'verrassend, fris, pils.' Lees hier de uitspraak na.
(PvWK)

Lees ook: Grolsch introduceert Kornuit 0.0%

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken