La Place zet sterk in op foodinnovaties en dagverse deals

La Place zet sterk in op foodinnovaties en dagverse deals
  • Food-en-retail
  • 27 mrt 2019 @ 11:18
  • 10575 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Foodserviceformule La Place start in april met de nieuwe merkbelofte ‘Zo smaakt versgemaakt’ en breidt dan maandelijks uit met tientallen nieuwe gerechten die dagvers, natuurlijk, huisgemaakt, gezond én lekker moeten zijn. Ook komt La Place met verschillende ‘Dagverse Deals’ voor lage prijzen.

La Place blijft met deze vernieuwingen en innovaties doelbewust werken aan haar ambitie: uitgroeien tot de onbetwiste nummer één in Good Food Fast. De motor achter de vloedgolf aan innovaties is het nieuwe Jumbo Food College, het gezamenlijke kennis-, ontwikkel- en opleidingscentrum van Jumbo en La Place. Dit nieuwe initiatief brengt een grote verscheidenheid aan kennis op het vlak van voeding en recepten samen. Op die wijze kunnen Jumbo en La Place, alsmede het online receptenplatform Smulweb, nóg meer profiteren van elkaars kennis en inzichten. Op 26 maart is het Food College feestelijk geopend. 

Met verschillende foodinnovaties willen Jumbo en La Place klanten blijven verrassen en een optimale foodbeleving bieden. Meer dan ooit is de consument op zoek naar ‘beleving’. Hij wil verrast worden door nieuwe producten in een inspirerende omgeving. De belangstelling voor lekkere, gezonde en duurzame voeding groeit sterk. Bovendien willen consumenten waar en wanneer zij maar willen kunnen genieten van goede en eerlijke voeding voor een aantrekkelijke prijs. Voor Jumbo en La Place bieden deze ontwikkelingen unieke kansen. De kennis en expertise van beide bedrijven ligt immers exact op het snijvlak van deze ontwikkelingen, daar waar horeca en retail bij elkaar komen. 
 
Tweehonderd nieuwe gerechten 
“Met deze vernieuwingen willen we bestaande en nieuwe klanten laten ervaren dat La Place dé thuisplek is voor natuurlijk vers en lekker eten,” zegt Frits van Eerd, CEO van Jumbo. “La Place is een bekende en geliefde verschijning in de binnensteden, langs snelwegen en op verkeersknooppunten. Met nieuwe foodinnovaties gaan we deze prominente positie nóg beter benutten. Afgelopen maanden hebben Jumbo en La Place in nauwe samenwerking ruim tweehonderd nieuwe, eigentijdse gerechten ontwikkeld. Veel plantaardige gerechten en eigen variaties op nieuwe voedingstrends, maar ook klassiekers uit het aanbod die we een smaakvollere en gezondere twist hebben gegeven. Al deze vernieuwingen gaan we stapsgewijs en afhankelijk van het seizoen per 1 april introduceren.” 
 
Dagverse Deals
Het gaat om gerechten voor elk moment van de dag en voor elke eetbehoefte van de klanten. Zo komt La Place onder meer met nieuwe salades, ontbijtproducten, goed gevulde soepen, lekker gebak en royaal belegde, ter plekke gebakken broodjes. Wat te denken van een frisse en gezonde kokos-aardbeien smoothie als ontbijt? Of een heerlijke, ovenverse focaccia met mashed avocado en scharrelei, een vegan courgette-chilisoep met walnootjes of een buddha bowl met gestoomde zalm, watermeloen en asperges? Ook introduceert La Place een reeks ‘Dagverse Deals’ voor lage prijzen. Naast deals voor een lekker, gezond én goedkoop ontbijt, zijn er ook lunchdeals voor een broodje, salade of kop soep met een drankje voor maar € 6. En in de maand april een kop koffie of thee met heerlijk, huisgemaakt gebak voor slechts € 1. Zo wil de foodserviceformule bewijzen dat lekker en gezond buiten de deur eten goed mogelijk is voor een bescheiden prijskaartje. 
 
Jumbo Food College powered by La Place
Jumbo en La Place zijn ervan overtuigd dat ze veel van elkaar kunnen opsteken bij het vernieuwen en verbeteren van de foodbeleving in de restaurants en supermarkten. Door samen op te trekken verwachten ze ook sneller innovatieve maaltijden en maaltijdoplossingen te kunnen ontwikkelen. Vanuit deze overtuiging zijn beide partijen begin dit jaar het Jumbo Food College powered by La Place gestart in Veghel, een gezamenlijk kennis-, ontwikkel- en opleidingscentrum voor nieuwe recepturen en de vakkundige bereiding daarvan. Per jaar staan ruim drieduizend trainingen voor de foodspecialisten van Jumbo en La Place op het programma. Daarbij is speciale aandacht voor gezonde voeding vanuit de ervaring die is opgedaan met de Jumbo Foodcoach app bij voetbalvereniging PSV en de wielrenners van Team Jumbo-Visma. 'We geloven heilig in de kruisbestuiving tussen horeca en retail, die nu nóg sterker tot stand komt in het Food College', aldus Frits van Eerd,'We zien een groot potentieel in het toevoegen van steeds meer culinaire aspecten aan de winkelervaring. Daarbij valt te denken aan het vers bereiden van maaltijden van goede kwaliteit, zoals nu al gebeurt in de Jumbo Foodmarkten en in onze Jumbo City gemakwinkels.'
(PvWK)


 

 Over Jumbo Supermarkten
'Jumbo is een Brabants familiebedrijf met een rijke ondernemershistorie. Jumbo telt momenteel ruim 600 winkels, zes Foodmarkten en een succesvolle online bestel- en bezorgservice via Jumbo.com. Daarnaast lanceerde Jumbo onlangs Jumbo City. In dit nieuwe gemakswinkelconcept combineert het concern elementen van de reguliere Jumbo winkels, Foodmarkt én van restaurantketen La Place. In alle winkels én online wordt de unieke Jumbo formule gevoerd (beste service + grootste assortiment x laagste prijs) en kunnen klanten vertrouwen op de 7 Zekerheden. Door de klant altijd centraal te zetten, is Jumbo één van de best gewaardeerde supermarktketens. Niet voor niets is Jumbo al zestien keer door GfK uitgeroepen tot Beste Supermarkt van Nederland. In 2009 nam Jumbo de supermarktketen Super de Boer over en in 2012 volgde het nog grotere C1000. Begin 2016 heeft Jumbo ook de foodserviceformule La Place overgenomen. In 2018 volgde de overname van een deel van EMTÉ. Zo groeide Jumbo van regionale supermarktketen uit tot een leidende omnichannel retailer in Nederland. Voor meer informatie zie www.jumbo.com.'
(bron: Jumbo)


Over La Place
'Al bijna 30 jaar is La Place een succesvolle foodserviceformule waarbij natuurlijke, dagverse en huisgemaakte producten de hoofdrol spelen. De horecaketen combineert het beste van de markt met een selfservice restaurant. Sinds de oprichting in 1987 speelt La Place in op de trend van gezonde voeding. Zo werken de professionals uitsluitend met verse, eerlijke en waar mogelijk biologische grondstoffen en worden eigen, unieke recepten voor de ogen van de klant bereid. La Place heeft naast ruim vijftig vestigingen in Nederland ook enkele locaties in Duitsland, Indonesië en de Verenigde Staten. Begin 2016 is de foodserviceformule overgenomen door Jumbo Groep Holding.'  
(bron: Jumbo)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken