Nieuwe Palm Session IPA is vol van smaak en laag in alcohol

Nieuwe Palm Session IPA is vol van smaak en laag in alcohol
  • Food-en-retail
  • 8 mrt 2019 @ 11:52
  • 17641 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Palm brengt een nieuw bier op de markt; Palm Session IPA. 'Hier ontmoet klassieke Belgische brouwkunst de bierrevolutie van nu.' Het nieuwe fris bittere bier combineert een volle smaak met een toegankelijk alcoholpercentage van slechts 3,5 procent.

Session IPA wordt in de speciaalbiermarketing als een van de grootste trends van het moment gezien. Naar verwachting zal deze ontwikkeling in 2019 sterk doorzetten. Swinkels Family Brewers heeft hoge verwachtingen van Palm Session IPA en speelt hiermee in op de trend van smaakvol bier met een lager alcoholpercentage, meldt de brouwerij.

'Een op de drie drinkers van speciaalbier zal dit jaar kiezen voor een product met minder alcohol, zo blijkt uit het onlangs gepubliceerde Nationaal Bieronderzoek. Met Palm Session IPA biedt de brouwer precies het juiste bier. Het is een verfrissend Belgisch amber bier met fris-bittere hoptoetsen door het gebruik van dry hopping met Simcoe hop. Gewoonlijk hebben IPA’s een alcoholpercentage van 5 procent of hoger, wat de bieren hun volle smaak geeft. Palm Session IPA biedt diezelfde volle smaak, maar dan met de helft minder alcohol.'

Erik Soeteman, Marketing Manager Nederland van Swinkels Family Brewers heeft hoge verwachtingen van Palm Session IPA. 'Palm heeft een naam hoog te houden als het gaat om doordrinkbare bieren vol van smaak. Deze Palm Session IPA past heel goed in de strategie van Palm die de consument smaakvolle alternatieven voor pils wil bieden. De innovatie speelt tegelijkertijd in op de trend van bieren die wat lager in alcohol zijn maar dezelfde, volle smaak bieden als alcoholrijkere varianten. Het is voor ons een bewuste keuze om Palm als merk nog breder relevant te maken voor zowel de consument als de ondernemer. Wij hebben hoge verwachtingen van dit nieuwe bier dat bovendien ook nog concurrerend is geprijsd.'

Opvallend oranje
Palm Session IPA valt op door het fel oranje design om nieuwe consumenten aan te trekken. Het bier is vanaf nu – enkel in Nederland - verkrijgbaar in de supermarkt in een 4x33cl-verpakking á 3,99 euro. In de horeca wordt het amber bier geïntroduceerd op vat met een eigen glas. De nieuwe Palm-variant wordt ondersteund via een tv-campagne, winkelvloermateriaal en activaties.
(PvWK)

Over Swinkels Family Brewers
'Swinkels Family Brewers is een 100% onafhankelijk familiebedrijf. Al 7 generaties lang leidt de familie Swinkels een groep van ondernemingen die beschikt over 5 eigen brouwerijlocaties: brouwerij Bavaria in Lieshout (NL), brouwerij Palm & De Hoorn in Steenhuffel (BE), brouwerij Rodenbach in Roeselare (BE), brouwerij de Koningshoeven in Berkel-Enschot (NL) en brouwerij Habesha in Debre Birhan (ET). Gezamenlijk zijn deze brouwerijen goed voor de productie van 7,5 miljoen hectoliter bier en 830.000 hectoliter frisdrank. Bedrijfsonderdeel Holland Malt beschikt over 2 eigen mouterijen, welke samen goed zijn voor de productie van 340.000 ton mout. Daarnaast produceert bedrijfsonderdeel CereX 4.854 ton moutextracten en compounds. Wereldwijd werken ruim 1.500 medewerkers binnen de groep van ondernemingen geleid door de familie Swinkels. Om het familiebedrijf nog mooier door te kunnen geven aan de volgende generatie, is langetermijndenken en het maken van duurzame besluiten vanzelfsprekend. Voor meer informatie klik hier.'

(bron: Swinkels Familybrewers)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken