Plantaardig softijs Ikea vanaf april in de winkel

Plantaardig softijs Ikea vanaf april in de winkel
  • Food-en-retail
  • 29 mrt 2019 @ 11:24
  • 11354 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Ikea lanceert plantaardig softijs met aardbeiensmaak: vanaf half april 2019 verkrijgbaar in de Nederlandse winkels van het woonwarenhuis. Het nieuwe ijsje is knalroze, overheerlijk én beter voor het milieu, aldus de Zweedse retailer die vorig jaar wereldwijd 838 miljoen bezoekers trok.

De productie van deze variant stoot de helft minder CO2 uit dan die van het traditionele Ikeasoftijsje, meldt Ikea Food. 'De hoorntjes zijn op dit moment nog niet volledig plantaardig. Met de introductie van het plantaardig softijs - gevolgd op de succesvolle lancering van de veggie hotdog - maakt Ikea Food haar producten steeds duurzamer en toegankelijker voor een breed publiek.'

Luchtig en lekker
Softijs is een van de populairste producten van de Ikea bistro. In de zomer van 2018 kondigde Ikea al plannen aan rondom de duurzamere, plantaardige versie van het traditionele softijsje. Het Zweedse bedrijf is op zoek gegaan naar de juist smaak en structuur. 'Met als resultaat: een plantaardige lekkernij die net zo romig en luchtig is als het traditionele softijsje. Het plantaardige softijsje is gemaakt van fruit en aardbeienpuree.'  

Duurzamer leven
Ikea Food zegt mensen te willen inspireren om een gezonder en duurzamer leven te leiden door lekker eten aan te bieden dat een positieve impact heeft op mens en milieu. 'De zoektocht naar andere lekkere varianten van het ijsje, bijvoorbeeld gebaseerd op haver of soja, gaat dan ook door', belooft het merk. De bekende Zweedse gehaktballetjes om thuis op te bakken, genaamd Allemansrätten en gemaakt van 84% niet-biologisch vlees, liggen intussen nog in de diepvries van de winkels. 'Ikea blijft experimenteren met plantaardige gerechten in het restaurant, beginnend met een plantaardige lasagne vanaf half april', meldt de keten gelukkig trots.
(PvWK)

Over Ingka Group
'Ingka Group (Ingka Holding en de door haar gecontroleerde entiteiten) is één van de 11 afzonderlijke bedrijven die Ikea winkelkanalen bezitten en uitbaten op basis van een franchiseovereenkomst met Inter Ikea Systems B.V. Ingka Group kent drie divisies: Ikea Retail, Ingka Investments en Ingka Centres. Ingka Group is met 367 Ikea winkels in 30 markten 's werelds grootste woninginrichtingretailer. Deze winkels verwelkomden in FY18 838 miljoen bezoekers. Ingka Group eert de Ikea visie om een beter dagelijks leven te creëren voor zoveel mogelijk mensen door goed ontworpen, functionele en betaalbare woninginrichtingsproducten van hoge kwaliteit aan te bieden, die met zorg voor mens en milieu worden geproduceerd. Voor meer informatie: kijk op Ikea.nl.'

(bron: Ikea)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken