AH komt met eigen journalistieke podcast-serie over eten

AH komt met eigen journalistieke podcast-serie over eten
  • Food-en-retail
  • 5 apr 2019 @ 11:43
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodStorytelling

Biologisch, vegan duurzaam, plantaardig en/of lokaal. De termen vliegen je als consument om de oren. Iedereen wil zo goed mogelijk eten. Maar wat is dat: 'goed eten'? Met de nieuwe 5-delige podcast-serie ‘Op ons bord’ laat Albert Heijn zien waar ons eten vandaan komt.

Je leert waar ons eten precies vandaan komt en wat we in de toekomst zouden kunnen verwachten op het gebied van de productie van eten.

In iedere aflevering van ‘Op ons bord’ gaat de ervaren Haagse radiomaker, dj en presentator Justin Verkijk langs bij boeren, telers, producenten en experts om duidelijke antwoorden te krijgen op vragen die we allemaal hebben. 'Ik wil bewuste keuzes maken over wat ik in mijn mond stop', zegt Verkijk. Hij is nieuwsgierig waar zijn eten vandaan komt en wil alles weten van alternatieve teeltmethoden, kringlooplandbouw, voedselflats en het kweekvleeslab.

Respect voor mens, dier en milieu
Ook Albert Heijn wil altijd precies weten waar versproducten vandaan komen, stel;t de retailer. De supermarktketen heeft de ambitie om uiterlijk in 2025 alle versketens volledig transparant te maken. 'Alleen dan weten we zeker dat het is geproduceerd met respect voor mens, dier en milieu. Het is belangrijk dat onze klanten daarop kunnen vertrouwen. Daarom ben ik blij met deze podcast-serie. Ik verwacht dat de afleveringen veel inzicht verschaffen en dat er een dialoog ontstaat over de manier waarop we tegen de productie van eten aankijken', aldus Anita Scholte op Reimer, directeur Kwaliteit & Duurzaamheid bij Albert Heijn.

Actualiteit
De eerste aflevering is vanaf 11 april 2019 beschikbaar. Dan gaat het over biologisch eten. Wat betekent ‘biologisch’ precies, waarom is het veelal duurder en waarom zou je er dan toch voor kunnen kiezen? Producent van de serie is Fleur Bernhard, director Social Media bij Albert Heijn: 'Iedere aflevering heeft een ander thema. Met de journalistieke insteek die we gekozen hebben, kunnen we een genuanceerd beeld schetsen van de herkomst én toekomst van ons eten. Luisteren naar Justin’s zoektocht is leuk en pakkend voor iedereen die geïnteresseerd is in goed eten.'
(PvWK)


Credits
Albert Heijn heeft de podcast-serie gemaakt in nauwe samenwerking met Virtue, KLOAQ audiodesign en Dag & Nacht media. De eerste aflevering is vanaf 11 april beschikbaar via Apple podcast, iTunes, Spotify, Stitcher en Soundcloud. Er zijn in totaal vijf afleveringen minuten. Iedere veertien dagen volgt een nieuwe.

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken