AH stapt strategisch in online leefstijlplatform FoodFirst Network
- Food-en-retail
- 3 apr 2019 @ 11:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenConceptenCampagnes
- 3 apr 2019 @ 11:45
- Peter van Woensel Kooy
Albert Heijn zet een belangrijke strategische stap met de overname van de startup FoodFirst Network (foodfirstnetwork.nl). De overname past in de reeks stappen die Albert Heijn zet om voeding en gezondheid meer centraal te stellen in haar proposities.
FoodFirst Network, een online leefstijlplatform waar betaalabonnees advies en tips krijgen op het vlak van voeding, bewegen, slaap en ontspanning, blijft als zelfstandig merk bestaan. Financiële details zijn niet bekendgemaakt. Naar verwachting wordt de transactie in het tweede kwartaal van dit jaar afgerond.
FoodFirst Network is het eerste volledig reclamevrije online leefstijlplatform van Nederland. De startup behoudt haar eigen merk en organisatie en blijft als zelfstandig platform actief. FoodFirst Network krijgt haar inkomsten uit betaalde abonnees die zo toegang verkrijgen tot het platform. Zij krijgen advies van specialisten over voeding, beweging, slaap en ontspanning, en daarnaast toegang tot recepten die helpen bij een gezonde levensstijl. Bekende gezichten van het platform zijn Rudolph van Veen en Irene Moors. De overname van FoodFirst Network door Albert Heijn past binnen de strategische koers van de supermarkt om iedereen in Nederland te inspireren voor een gezonde leefstijl.
Nadat de transactie formeel is afgerond, gaan beide partijen de mogelijkheden uitwerken die het platform biedt voor iedereen in Nederland die toegang heeft of wil krijgen. De samenwerking biedt uiteraard ook kansen voor speciale acties voor Albert Heijn-klanten en de honderdduizend medewerkers van Albert Heijn.
Marit van Egmond, ceo Albert Heijn: 'Wij willen de supermarkt zijn die klanten helpt bij een gezondere levensstijl. Bijvoorbeeld met de introductie van veel gezonde producten zoals recent de pureersoepen, met transparante informatie over ingrediënten zoals suiker en vet, de introductie van een voedingswaardendashboard en natuurlijk ook met recepten op ons Allerhande platform. Alle ingrediënten voor een beter leven geven dus, voor iedereen. FoodFirst Network past daarmee perfect bij onze ambitie. Samen kunnen we onze rol in Nederland ten aanzien van gezondheid verder invullen. Het platform en de kennis die wij met FoodFirst Network in huis halen is relevant voor onze klanten en voor ons als bedrijf. Ik verheug me dan ook op de samenwerking met het team van FoodFirst Network.'
Groei platform
Managing director van FoodFirst Network Jan Dekker: 'Met deze stap krijgen wij in één klap een enorm bereik en dat past precies bij onze missie: zoveel mogelijk mensen helpen gezonder te leven. Het is heel gaaf om te horen dat Albert Heijn ons als belangrijke toevoeging aan hun propositie beschouwt – dat geeft ons een goed gevoel en het potentieel van ons platform groeit er exponentieel mee. Dat we binnen het AH-concern zelfstandig verder kunnen bouwen is natuurlijk een pré. Tegelijkertijd hebben wij veel zin in de samenwerking met de professionals van Albert Heijn.'
De afgelopen jaren heeft Albert Heijn veel stappen gezet op het gebied van gezonde voeding. Zo zijn de afgelopen jaren al honderdduizenden klontjes suiker uit producten gehaald met de ambitie één miljard minder suikerklonten te gebruiken eind 2020. Stap voor stap zodat klanten het verschil niet proeven. Ook introduceerde AH de suikerwijzer bij frisdranken, zuivel en ontbijtgranen waardoor je in één oogopslag ziet hoeveel suiker in een product zit. Vorig jaar introduceerde AH 'Mijn Voedingswaarden', een online tool waarin klanten exact kunnen zien hoeveel calorieën, suiker, zout, eiwitten en vezels zij hadden gekocht, inclusief gezondere alternatieven, aldus AH.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Allerhande
- klanten
- Irene Moors
- FoodFirst
- Rudolph van Veen
- FoodFirst Network
- FoodFirst Network
- platform
- supermarkt
- Jan Dekker
- ceo
- Marit van Egmond
- bedrijf
- Albert Heijn
- rol
- AH
- managing director
- team
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing