Bidfood en AB InBev willen bier en spijs in horeca naar hoger plan tillen

Bidfood en AB InBev willen bier en spijs in horeca naar hoger plan tillen
  • Food-en-retail
  • 2 apr 2019 @ 08:41
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MerkenFood

Groothandel Bidfood en Bierbrouwerij AB InBev gaan intensiever samenwerken om bier en spijs in de horeca nog beter op de kaart te zetten. Onder andere in een speciale trein.

De groothandel en de brouwer ondertekenden daartoe een nieuwe samenwerkingsovereenkomst, met one-stop-shopping en duurzaamheid naast bier en spijs als andere centrale thema’s.  Als startschot voor de vernieuwde samenwerking stappen Bidfood en AB InBev in als partner van Dinner Train: Een nieuw rijdend horeca-concept, deze week gelanceerd door Railpromo. Pieter Anciaux, horecadirecteur bij Bierbrouwerij AB InBev: 'Het is geweldig dat bier en spijs een grote vlucht aan het nemen is in de horeca. Steeds meer consumenten ontdekken hoe veelzijdig bier is. We zijn verheugd dat we met de vernieuwde samenwerking met Bidfood onze horecaklanten nog beter kunnen ondersteunen, door een totaalpakket van bier en spijs aan te bieden.

Met de vernieuwde samenwerking kunnen we daarnaast nog beter inspelen op de trend one-stop-shopping en onze duurzaamheidsambities verder vorm geven. Zo willen we dat in 2025 100% van onze aangekochte energie uit hernieuwbare bronnen komt, die lijn trekken we door naar transport. Onze partner Bidfood zet vol in op elektrisch transport, dus hiermee zetten we grote stappen op weg naar minimalisatie van onze CO2 footprint.'

Dick Slootweg, algemeen directeur bij Bidfood: 'We zijn blij met de vernieuwde samenwerking met Bierbrouwerij AB InBev, want samen kunnen we nog beter tegemoet komen aan de wensen van horecaondernemers. Bidfood maakt een forse groei in de horeca door en met de vernieuwde samenwerking met AB InBev willen we deze groei een extra impuls geven. We zijn enorm trots op de lancering van de Dinner Train, aangezien we daarmee samen nog meer consumenten kunnen enthousiasmeren voor bier en spijs. Er gaan zeker meer gezamenlijke initiatieven volgen'.
(PvWK)

Over Bierbrouwerij AB InBev
'Bierbrouwerij AB InBev is onder meer bekend van merken als Jupiler, Dommelsch, Leffe, Hertog Jan en Corona. Bij de brouwer werken in Nederland 550 werknemers. Het Nederlandse kantoor is gevestigd in Breda. Verder bestaat de organisatie in Nederland uit de Dommelsche Bierbrouwerij in Dommelen, de Hertog Jan Bierbrouwerij in Arcen, 11 regionale distributiekantoren verspreid over het hele land, een landelijk distributiecentrum en een eigen Horeca Technische Service afdeling.'
(bron: AB InBev)

Over Bidfood
Bidfood is dé online groothandel voor horeca en totaalleverancier in de foodservice markt. Van restaurant tot cafetaria en van hotel tot sportkantine en de institutionele zorg: voor iedere foodprofessional hebben wij een passend aanbod. Eenvoudig online besteld en tot in de keuken bezorgd. Dankzij onze 100% leveringsgarantie kunnen we onszelf de meest betrouwbare online horeca groothandel noemen. Als groothandel voor de horeca verbinden wij u met het mooiste aanbod. De meest uiteenlopende food en non-food producten vindt u gebundeld in onze webshop. Op transparante en duurzame wijze: wij maken de bron van onze producten bekend. Bovendien heeft u met ons Natuurlijk Verantwoord assortiment keuze uit meer dan 3.700 duurzame alternatieven. Daarmee maken wij duurzaam inkopen voor u gemakkelijk. Meld u online aan en ervaar direct de voordelen van de grootste foodservice webshop voor de horeca.'
(bron: Bidfood)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken