[boxtoernooi] Bolletje activeert duizenden consumenten met ontbijtroutine

[boxtoernooi] Bolletje activeert duizenden consumenten met ontbijtroutine
  • Food-en-retail
  • 5 apr 2019 @ 10:27
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodInnovatieMarketing

Verantwoord ontbijten is belangrijk voor een goede start van de dag. Daarom ontwikkelden Bolletje, Cooks CrossOver Communicatie en marketing- en mediabureau Mediaxplain een succesvolle awareness- en activatiecampagne, gericht op het inspireren en activeren van de consument.

Het resultaat? Meer dan 14 duizend aanmeldingen voor Bolletje’s Beter Begin Box.

Met zijn rijke geschiedenis op de Nederlandse ontbijttafel, heeft bakkersmerk Bolletje geconcludeerd dat er twee typen ontbijters zijn, meldt het foodmerk: De ‘Geen Tijd Ontbijter’ en de ‘Uitgebreid Anders Ontbijter’. 'Waar de eerste ’s ochtends een supersnelle sesamcracker smeert, ontbijt de tweede het liefst iedere dag alsof het een lekker lome zondagochtend is. Wat de twee types wel gemeen hebben? Een grote voorkeur voor gezond en verantwoord ontbijten.'

Samen met twee BN’ers, waarvan de één een Geen Tijd Ontbijter en de ander een Uitgebreid Anders Ontbijter is, ontwikkelde Bolletje de ‘Bolletje Beter Begin Box’ vol recepten en ingrediënten passend bij beide ontbijtroutines. Met videocontent werd de vertaalslag naar owned, earned én paid kanalen gemaakt. Deze content zette aan tot het kans maken op het wekelijks ontvangen van de verantwoorde ontbijtbox t.w.v. €750,-. Met succes, zegt Bolletje. 'Ruim 14 duizend consumenten lieten zich inspireren, waaronder zich inmiddels 20 verheugde winnaars bevinden.'

Sándor van Mil, marketing manager bij Bolletje, kijkt terug op een vruchtbare campagne: ‘De Beter Begin Box is een voorbeeldige awareness- en activatiecampagne. Door het belichten van twee extreme ontbijtvoorkeuren, wilden we het voor de consument eenvoudiger maken om voedzame en verantwoorde oplossingen te vinden. Dat is gelukt! Samen met Cooks en Mediaxplain hebben we een 360 graden campagne bewerkstelligd, waarbij de ingezette middelen elkaar aanvulden en bovenal versterkten. Sterker nog, we bevinden ons momenteel in de beginfase van een vervolg…’

Credits

Opdrachtgever: Bolletje

Verantwoordelijk bij klant: Sándor van Mil en Dennis Berg

(Media)bureau: Mediaxplain

POS-creatie: Cooks CrossOver Communicatie

Display creatie: Men in Green

Middelenmix: winkelcommunicatie, social media, influencermarketing, webdevelopment, productie & creatie, display

Over Bolletje
Bolletje BV kent een lange historie van bakken en mensen roepen inmiddels al ruim 150 jaar ‘Ik wil Bolletje’. Bolletje is een Hollandse bakker die naast ontbijt- en lunchproducten, zoals beschuit, knäckebröd, crackers en ontbijtgranen, ook diverse tussendoortjes in haar assortiment heeft. Daarnaast zijn de seizoensproducten, zoals Bolletje’s Kruidnoten en Kerstkoekjes niet meer uit het assortiment weg te denken. Kijk voor meer informatie op www.bolletje.nl.

(bron: Bolletje)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken