Coca-Cola wint Gouden Wheel voor Fuze Tea

Coca-Cola wint Gouden Wheel voor Fuze Tea
  • Food-en-retail
  • 12 apr 2019 @ 11:01
  • 13719 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • AwardsFood

Coca-Cola heeft het Gouden Wheel of Retail gewonnen. Fuze Tea is beoordeeld als de beste nieuwe productintroductie van 2018. Ook Henkel, Dr. Oetker, Mora Tostini, Hertog Jan Enkel, Almhof, Lay’s Mixups en Calvé Pindakaasrepen werden bekroond.

De Wheels of Retail zijn deze week uitgereikt bij de winnaars op locatie. Behalve Coca-Cola won Witte Reus Geur Switch van Henkel in de categorie Homecare en Cleaners en de Special Wheel Margeverrijkend . Dr. Oetker scoorde met Yes It’s Pizza, de beste in de categorie Diepvriesmaaltijden en werd winnaar van de Special Wheel Innovatie. Daarnaast scoorden Mora Tostini, Hertog Jan Enkel, Almhof Lekker & Licht, Lay’s Mixups en Calvé Pindakaasrepen prijzen voor hun goede retailmarketing.

Fuze Tea is een combinatie van thee met fruitsmaken en andere ingrediënten zoals hibiscus en kamille. Deze ingrediënten creëren een frisse, eigentijdse ijsthee. Fuze Tea is laag in calorieën en bevat duurzaam ingekocht thee-extract.

'Een nieuw product moet een nieuwe smaakervaring bieden en verrassend uit de hoek komen. Uiteraard spelen we hierbij ook in op de wensen van de consument. We laten onze verbeelding de vrije loop en vragen ons af wat men precies lekker vindt aan een theedrankje en welke smaken zouden verrassen en bevallen. Het moet een unieke smaak zijn waarvan consumenten steeds opnieuw willen genieten', zei Itziar Tolosa, Tea Category Manager bij de R&D-afdeling van Coca-Cola op de eigen site, bij de introductie begin 2018. 'We volgen de nieuwe voedings- en smaaktrends op de voet en praten voortdurend met de consumenten, zodat we dranken creëren die ze graag willen proberen en favoriete drankjes verder kunnen verbeteren. Bij Fuze Tea hebben we niet alleen naar de populairste smaken gekeken, maar wilden we ook iets onverwachts toevoegen aan het recept, zoals kruiden. En natuurlijk experimenteren we voortdurend met nieuwe smaken uit de hele wereld.'

Hier legt de jury bestaande uit Koen Werner (Superunie), Hans Feenstra (Nielsen) en Norman Buysse (GfK) uit waarom Fuze Tea het Gouden Wheel gewonnen heeft.
(PvWK, bronnen: Wheels of Retail, Distrifood, C-C NL)



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken