H&M transparanter over herkomst producten

H&M transparanter over herkomst producten
  • Food-en-retail
  • 24 apr 2019 @ 11:32
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Duurzaam design

H&M deelt voortaan bij elk kledingstuk op hm.com en in de H&M-app extra informatie over herkomst, materialen en duurzaamheid. Klanten hebben ook toegang tot deze informatie bij het shoppen in de fysieke winkels door de H&M-app te gebruiken.

Deze extra informatie is nu beschikbaar in de 47 landen met een H&M online shop. Klanten hebben ook toegang tot deze informatie bij het shoppen in de fysieke winkels door de H&M-app te gebruiken om het prijskaartje van een product te scannen.

Open en transparant

Op deze manier kunnen ook de medewerkers in de winkels klanten meer informatie geven. ‘We zijn er trots op dat we de eerste wereldwijde fashion retailer zijn die deze informatie voor zoveel verschillende producten deelt. We willen de wereld laten zien dat dit mogelijk is. Door open en transparant te zijn over waar onze producten worden gemaakt, hopen we een voorbeeld te zijn voor de mode-industrie en klanten aan te moedigen om duurzamere keuzes te maken. Met transparantie komt verantwoordelijkheid en dat maakt transparantie een enorm belangrijke factor op weg naar een duurzamere mode-industrie,’ zegt Isak Roth, hoofd Duurzaamheid bij H&M.

#IMadeYourClothes

Nieuw op de productpagina van een artikel is de button ‘Duurzaamheid’. Hier kunnen klanten zien in welk land het geproduceerd is, door welke leveranciers, de naam en locatie van de fabrieken en het aantal werknemers in die fabrieken. Klanten kunnen bovendien meer te weten komen over de materialen die worden gebruikt om een specifiek kledingstuk te maken.

H&M heeft als doel om de mode-industrie te transformeren en duurzamer en transparanter te maken. Daarom publiceerde de H&M Group in 2013 als eerste wereldwijde fashion retailer haar leverancierslijst online.

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken