H&M transparanter over herkomst producten
- Food-en-retail
- 24 apr 2019 @ 11:32
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Duurzaam design
- 24 apr 2019 @ 11:32
- Sjaak Hoogkamer
H&M deelt voortaan bij elk kledingstuk op hm.com en in de H&M-app extra informatie over herkomst, materialen en duurzaamheid. Klanten hebben ook toegang tot deze informatie bij het shoppen in de fysieke winkels door de H&M-app te gebruiken.
Deze extra informatie is nu beschikbaar in de 47 landen met een H&M online shop. Klanten hebben ook toegang tot deze informatie bij het shoppen in de fysieke winkels door de H&M-app te gebruiken om het prijskaartje van een product te scannen.
Open en transparant
Op deze manier kunnen ook de medewerkers in de winkels klanten meer informatie geven. ‘We zijn er trots op dat we de eerste wereldwijde fashion retailer zijn die deze informatie voor zoveel verschillende producten deelt. We willen de wereld laten zien dat dit mogelijk is. Door open en transparant te zijn over waar onze producten worden gemaakt, hopen we een voorbeeld te zijn voor de mode-industrie en klanten aan te moedigen om duurzamere keuzes te maken. Met transparantie komt verantwoordelijkheid en dat maakt transparantie een enorm belangrijke factor op weg naar een duurzamere mode-industrie,’ zegt Isak Roth, hoofd Duurzaamheid bij H&M.
#IMadeYourClothes
Nieuw op de productpagina van een artikel is de button ‘Duurzaamheid’. Hier kunnen klanten zien in welk land het geproduceerd is, door welke leveranciers, de naam en locatie van de fabrieken en het aantal werknemers in die fabrieken. Klanten kunnen bovendien meer te weten komen over de materialen die worden gebruikt om een specifiek kledingstuk te maken.
H&M heeft als doel om de mode-industrie te transformeren en duurzamer en transparanter te maken. Daarom publiceerde de H&M Group in 2013 als eerste wereldwijde fashion retailer haar leverancierslijst online.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing