[RetailRadar] Opening eerste Samsung Experience in Utrecht

[RetailRadar] Opening eerste Samsung Experience in Utrecht
  • Food-en-retail
  • 19 apr 2019 @ 08:56
  • 13683 x gelezen
  • Link
  • Ernst-Jan Smids
    Ernst-Jan Smids

    Oprichter en directeur
    JUMP!RETAIL
  • VideoWinkelen

Producten worden steeds vaker online aangeschaft, maar volgens Willemijn Visser, vice president Mobile van Samsung Benelux, blijft de fysieke winkel onmisbaar.

Onder grote belangstelling werd afgelopen vrijdag in Utrecht de eerste Samsung Experience store in Nederland geopend. 'Een fysieke winkel is vaak de enige plek om een product uit te kunnen proberen voordat je het koopt. En als je vragen hebt over producten is niets zo fijn als het direct te kunnen vragen aan experts', vertelt Willemijn Visser aan RetailRadar.

In de Samsung Experience store staan alle mobiele innovaties van Samsung centraal. Zo kunnen consumenten hier experimenteren met de nieuwste smartphonecamera's, hun conditie monitoren met de allernieuwste smartwatch en workshops volgen. Een van de nieuwste producten van Samsung is de Samsung Fold, een smartphone die je kunt uitvouwen tot een 7,3 inch tablet. Daarnaast kunnen bezoekers ook in de winkel terecht voor de reparatieservice. Binnen één uur heb je je toestel terug na een schermreparatie. En breng je hem vóór 15.00 uur langs zonder afspraak? Dan heb je je toestel gegarandeerd dezelfde dag nog terug. 

Nederland is na Londen en Madrid het derde Europese land met een permanente Samsung winkel. Het Zuid-Koreaanse merk was juist in Nederland eerder afhankelijk van andere retailers zoals Mediamarkt voor de verkoop van de eigen producten. Samsung geeft aan zeker anderhalf jaar te hebben gezocht naar de perfecte locatie voor deze Experience store. De retailer heeft voor Hoog Catharijne gekozen wegens de constante mensenstroom van en naar station Utrecht Centraal. 

Als de formule een succes blijkt zal Samsung meerdere winkels gaan openen in Nederland. Tot die tijd zal de retailer voor de promotie van nieuwe producten het openen van pop-up stores voortzetten.

De Samsung Experience Store is te vinden op Hoog Catharijnepassage 5 in Utrecht. De winkel is geopend van dinsdag tot en met zaterdag van 10:00 tot 20:00 uur, op maandag van 12:00 tot 20:00 uur en op zondag van 12:00 tot 18:00 uur. .

Met RetailRadar namen we een kijkje in de experience store van Samsung. Hieronder onze video met de sfeerimpressie.

Ernst-Jan Smids
RetailRadar / ceo Jump!Retail

beeldcredit boven: Samsung - zie de winkelvideo hieronder

archief
Dossier RetailRadar deel 1: Karwei
Dossier RetailRadar deel 2: flagshipstore Perry Sport
Dossier RetailRadar deel 3: Jumbo opent vierde Jumbo Foodmarkt
Dossier RetailRadar deel 4: Spectaculaire ANWB-winkel 
Dossier RetailRadar deel 5: nieuwe Freitag-store Rotterdam
Dossier RetailRadar deel 6: Canadees sportkledingmerk Lululemon opent flagshipstore


N.B. nieuwe activiteit RetailRadar
RetailRadar organiseert op 28 mei: 'competition is everything in culture'

Video content is key voor merken en retailformules, maar hoe zorg je ervoor dat jouw content bekeken
wordt in die enorme stroom aan video's? De sleutel voor succesvolle branded content is als merk onderdeel worden van 'culture' . Wil je weten hoe dat precies werkt en hoe andere merken en formules dit al succesvol doen? Kom dan naar de presentatie van Vidiboko op 28 mei 16.30 - 18.00 uur.
Locatie: Disruptionroom, Generaal Vetterstraat 82. Meld je aan bij RetailRadar@jumpretail.nl
Deelname is voor RetailRadar-volgers op MarketingTribune gratis.



Ernst-Jan Smids

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken