3e Independent Bookstore Day in teken van Netflix

3e Independent Bookstore Day in teken van Netflix
  • Food-en-retail
  • 7 mei 2019 @ 11:28
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Activatie

Op zaterdag 25 mei 2019 vindt de derde editie van Independent Bookstore Day plaats. In boekhandels door het hele land zijn activiteiten, zoals auteurs en docenten die debatteren over de ontlezing onder jongeren en de invloed van Netflix.

Voor één dag zijn speciale uitgaves, al dan niet met korting, te verkrijgen. Boekhandels verhogen de leefbaarheid van hun buurt en functioneren als sociale ontmoetingsplaats (Bron: KVB Boekwerk, De impact van het boek), een extra reden voor een feestelijke dag. Het volledige programma staat vanaf 10 mei op www.bookstoreday.nl.

Debat: ‘Lezen in tijden van Netflix’

Op 25 mei verschijnt de Nederlandse vertaling van het boek Lezen in tijden van Netflix (Cossee) van Felicitas von Lovenberg. De strijd om onze vrije tijd is genadeloos: het boek ondervindt grote concurrentie van sociale media en Netflix. Tegelijkertijd waarderen lezers de rust en onthaasting die het lezen van boeken met zich meebrengt, zoals ook blijkt uit de studie De impact van het boek. Von Lovenberg combineert onderzoek met eigen ervaringen en die van andere lezers om de meerwaarde van het lezen van boeken te tonen. Daarnaast geeft ze tips om het leesgedrag te optimaliseren. Op Independent Bookstore Day krijgen lezers met een in de Boekenweek verkregen speciale boekenlegger korting op Lezen in tijden van Netflix.

Independent Bookstore Day

Bijna tweehonderd boekhandels, verspreid over het hele land, nemen deel aan Independent Bookstore Day. Zij ontvangen die dag ruim honderd schrijvers en dichters. Van Maartje Wortel tot Bert Wagendorp; van illustrator Floor Rieder tot kinderboekenschrijver Ted van Lieshout; van taalkunstenaar Diggy Dex tot cabaretier Emilio Guzman. Bovendien rijden er vijftien ‘surprise’ dichters in vijf auto’s langs boekhandels door het hele land. Er zijn ook talloze speciale uitgaven die alleen op deze dag te koop zijn. Het gaat om zeventig exclusieve publicaties, gesigneerde exemplaren en scherp in prijs verlaagde boeken, van onder anderen Brett Easton Ellis (speciaal vervroegd op deze dag te krijgen), A.F.Th. van der Heijden (een exclusieve uitgave), Levi Weemoedt, Esther Verhoef en Yotam Ottolenghi.

Logo: Ron van Roon studio

 

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken