3e Independent Bookstore Day in teken van Netflix
- Food-en-retail
- 7 mei 2019 @ 11:28
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Activatie
- 7 mei 2019 @ 11:28
- Sjaak Hoogkamer
Op zaterdag 25 mei 2019 vindt de derde editie van Independent Bookstore Day plaats. In boekhandels door het hele land zijn activiteiten, zoals auteurs en docenten die debatteren over de ontlezing onder jongeren en de invloed van Netflix.
Voor één dag zijn speciale uitgaves, al dan niet met korting, te verkrijgen. Boekhandels verhogen de leefbaarheid van hun buurt en functioneren als sociale ontmoetingsplaats (Bron: KVB Boekwerk, De impact van het boek), een extra reden voor een feestelijke dag. Het volledige programma staat vanaf 10 mei op www.bookstoreday.nl.
Debat: ‘Lezen in tijden van Netflix’
Op 25 mei verschijnt de Nederlandse vertaling van het boek Lezen in tijden van Netflix (Cossee) van Felicitas von Lovenberg. De strijd om onze vrije tijd is genadeloos: het boek ondervindt grote concurrentie van sociale media en Netflix. Tegelijkertijd waarderen lezers de rust en onthaasting die het lezen van boeken met zich meebrengt, zoals ook blijkt uit de studie De impact van het boek. Von Lovenberg combineert onderzoek met eigen ervaringen en die van andere lezers om de meerwaarde van het lezen van boeken te tonen. Daarnaast geeft ze tips om het leesgedrag te optimaliseren. Op Independent Bookstore Day krijgen lezers met een in de Boekenweek verkregen speciale boekenlegger korting op Lezen in tijden van Netflix.
Independent Bookstore Day
Bijna tweehonderd boekhandels, verspreid over het hele land, nemen deel aan Independent Bookstore Day. Zij ontvangen die dag ruim honderd schrijvers en dichters. Van Maartje Wortel tot Bert Wagendorp; van illustrator Floor Rieder tot kinderboekenschrijver Ted van Lieshout; van taalkunstenaar Diggy Dex tot cabaretier Emilio Guzman. Bovendien rijden er vijftien ‘surprise’ dichters in vijf auto’s langs boekhandels door het hele land. Er zijn ook talloze speciale uitgaven die alleen op deze dag te koop zijn. Het gaat om zeventig exclusieve publicaties, gesigneerde exemplaren en scherp in prijs verlaagde boeken, van onder anderen Brett Easton Ellis (speciaal vervroegd op deze dag te krijgen), A.F.Th. van der Heijden (een exclusieve uitgave), Levi Weemoedt, Esther Verhoef en Yotam Ottolenghi.
Logo: Ron van Roon studio
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [column] Battle of the smartphones
- Kleine campagne Heinz tegen groot probleem
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt winkeldiefstal onder...
- Dennis van de Sande van Royal Swinkels: 'Mark Ritson's...
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Subways Royal Submarines duiken weer... 25-04-2024
- Hema springt in op rookworstgerucht25-04-2024
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing