Bavaria brengt ode aan erfgoed

Bavaria brengt ode aan erfgoed
  • Food-en-retail
  • 6 mei 2019 @ 15:53
  • 13514 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CreatieCampagnesMarketing

Van vader op zoon: bij brouwerij Bavaria geeft men het brouwambacht al 300 jaar door. Inmiddels staat de 7e generatie Swinkels aan het roer. In haar jubileumjaar brengt Bavaria een ode aan zeven generaties brouwexpertise met de nieuwe campagne ‘Zo. Al 7 generaties’. Marketeer Florent Renders licht toe,

De tv-commercial vertelt het verhaal van hechte familiebanden, passie voor bierbrouwen en genieten van het leven. De ‘Zo. Al 7 generaties’-campagne gaat vandaag van start op tv, online en in de bioscoop. Bekijk de video hier.

Brouwerij Bavaria is al sinds de 18de eeuw in het bezit van de familie Swinkels. In de afgelopen 300 jaar gaf de familie generatie op generatie het stokje door. Recent nog droeg voormalig directievoorzitter Jan-Renier Swinkels het symbolische stokje - in de vorm van een bieropener - over aan zijn jongere neef Peer. De nieuwe commercial vertelt dit echte familieverhaal dat de inspiratie vormde voor deze campagne. “Bierbrouwen zit in de genen van de familie Swinkels', vertelt Florent Renders, Marketing Manager Bavaria bij Royal Swinkels Family Brewers, 'Men groeide met de brouwerij op. Ze speelden als kind tussen de kratten of verdienden bij in de nachtdienst, werkten als heftruckchauffeur, om uiteindelijk te kiezen voor een vaste rol in de brouwerij als brouwmeester of in de mouterij. Veel mensen kennen het verhaal van onze brouwerij nog niet. Nu is het juiste moment om dit verhaal te vertellen, in het jaar van ons 300-jarig jubileum.'

Landelijke én regionale campagne
De campagne van Bavaria, ontwikkeld in samenwerking met Fama Volat, neemt Nederland mee in het familieverhaal met de landelijke tv-commercial. Daarnaast wordt de campagne ook groots ingezet in de thuisregio van het biermerk. De Brabantse campagne bestaat onder andere uit online video’s, een social media campagne, bioscoopreclame en verschillende achtergrondverhalen in de regionale media.
(PvWK)

Over Royal Swinkels Family Brewers
'Royal Swinkels Family Brewers Holding N.V. is de holdingmaatschappij van de Swinkels Family Brewers groep. Swinkels Family Brewers is een 100% onafhankelijk familiebedrijf. Al zeven generaties lang leidt de familie Swinkels een groep van ondernemingen die inmiddels beschikt over verschillende brouwerijlocaties: brouwerij Bavaria in Lieshout (Nederland), brouwerij de Molen in Bodegraven (Nederland), brouwerij Palm en De Hoorn in Steenhuffel (België), brouwerij Rodenbach in Roeselare (België) en brouwerij Habesha in Debre Birhan (Ethiopië). Daarnaast werkt de familie nauw samen met bierbrouwerij de Koningshoeven in Berkel-Enschot (Nederland). Gezamenlijk waren deze brouwerijen in 2018 goed voor de productie van acht miljoen hectoliter bier en 856.000 hectoliter frisdrank. Met Holland Malt beschikt de groep over twee eigen mouterijen, welke samen in 2018 goed waren voor de productie van 336.000 ton mout. Daarnaast produceert CereX jaarlijks zo’n 4.000 ton moutextracten en compounds. Bier&cO, een van de grootste importeurs van speciaalbier van Europa, werd in 2018 onderdeel van Swinkels Family Brewers, waardoor de lokale relevantie van haar portfolio verder toeneemt. Wereldwijd werken zo’n 1.800 medewerkers binnen Swinkels Family Brewers aan een gezamenlijk doel: de consument voor ieder moment een passend bier bieden. Op 27 maart 2019 ontvingen we het Predicaat Koninklijk. Sindsdien noemen we ons bedrijf met trots Royal Swinkels Family Brewers. Voor meer informatie: www.swinkelsfamilybrewers.com.'

(bron: RSFB, beeld boven fotograaf Wiep van Apeldoorn via Bavaria)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken