F1 Heineken Dutch Grand Prix benoemt Tijmen Bos als commercieel directeur

F1 Heineken Dutch Grand Prix benoemt Tijmen Bos als commercieel directeur
  • Food-en-retail
  • 16 mei 2019 @ 00:01
  • 15118 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • SportmarketingFoodPersonalia

Tijmen Bos is benoemd als commercieel directeur van de Dutch Grand Prix. Samen met zijn team zal Bos verantwoordelijk zijn voor onder andere sponsoring, ticketing en hospitality.

Tijmen Bos was de afgelopen tien jaar werkzaam in verschillende directierollen bij ondermeer de FD Mediagroep, Telegraaf Media Groep / Sky Radio Groep en Talpa Radio. Ook was hij enkele jaren voorzitter van de bekende marcom-club IAA Nederland en ooit oprichter van studentenmedia als 'Promovilt'.

De Dutch Grand Prix is een samenwerking tussen SportVibes, TIG Sports en het Circuit Zandvoort. De overeenkomst over de Formule 1 race in Zandvoort is gesloten tussen Formula One Management en de Dutch Grand Prix.

Tijmen Bos: 'Ik kijk enorm uit naar deze nieuwe uitdaging. De founders van De Dutch Grand Prix hebben ongelofelijk veel werk verzet om de droom van heel veel Nederlanders waar te maken: de terugkeer van de Formule 1 op het legendarische circuit Zandvoort. Dat ik er aan mag bijdragen om hier een groot succes van te maken is te mooi om waar te zijn. Mijn ervaring op het vlak van commercie, media en entertainment  gecombineerd met mijn passie voor sport en Formule 1 in het bijzonder, komen allemaal samen in deze nieuwe uitdaging.'

Algemeen directeur van de Dutch Grand Prix, Imre van Leeuwen: 'We zijn blij dat Tijmen ons team komt versterken. De Dutch Grand Prix is voor heel veel mensen, merken en bedrijven het hoogst denkbare podium om zich mee te kunnen associëren. Om al deze partijen op het datzelfde niveau te kunnen servicen hebben wij onze organisatie versterkt met een ervaren professional. Tijmen kennen we al jaren, heeft een goed netwerk en is sterk in creative concepting. In de verschillende directierollen bij onder andere Talpa, TMG en FD Mediagroep heeft hij veel ervaring opgedaan die wij bij de Dutch Grand Prix goed kunnen gebruiken. Daarnaast past zijn ondernemersmentaliteit goed bij de start-up fase van deze onderneming.'
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken