INretail: 'Wij zijn niet bezig met e-commerce cao'

INretail: 'Wij zijn niet bezig met e-commerce cao'
  • Food-en-retail
  • 17 mei 2019 @ 16:55
  • 9356 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • DistributieFoodMarketing

INretail bouwt niet aan een ‘e-commerce cao’ met Picnic, zoals de websupermarkt meldt. ‘Het is wel een mooi compliment voor ons’, reageert de branchevereniging.

Dat meldt vakmedium en MT-zusteruitgave Twinkle vandaag.

INretail ontwikkelde de collectieve arbeidsovereenkomst voor non-food retailers in Nederland, die algemeen verbindend werd verklaard door het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. De regels gelden voor mode-, schoenen- en sportwinkels (de achterban van INretail), maar ook voor onder andere juweliers en drogisterijen. De huidige cao loopt tot eind 2020.

Picnic wil deze cao als basis nemen voor een ‘e-commerce cao’, zo liet de websupermarkt vanochtend in een persbericht ook aan MarketingTribune weten. Die zou beter passen ‘bij de werkzaamheden en de huidige tijd’ dan de supermarkt-cao waar de FNV Picnic aan wil houden. De vakbond kondigde gisteren de gang naar de rechter aan om dit af te dwingen.

‘In gesprek met INretail’
Onder de kop ‘Picnic bouwt samen met INretail e-commerce cao’ kwam de nummer 25 van de Twinkle100 vanochtend met een snel antwoord. Co founder Michiel Muller meldt in de persverklaring: ‘Op suggestie van de vaste Kamercommissie van SZW zijn we in gesprek geraakt met INretail die een retail-cao heeft. Deze is al behoorlijk modern en vormt de basis voor de e-commerce-cao.’

Compliment
Volgens INretail-woordvoerder Paul te Grotenhuis aan Twinkle is van actuele gesprekken over een 'e-commerce cao' geen sprake. 'Picnic heeft puur zelf besloten om naar onze cao te kijken, een mooi compliment voor ons. In de cao zijn voor alle typen banen functies beschreven en iedere functiegroep is gekoppeld aan het loongebouw, objectief, uniform en transparant. Wij houden dat actueel en zo zijn we bezig e-commerce functies duidelijker te omschrijven. Ik kan me voorstellen dat dat past bij waar Picnic mee bezig is.' INretail vertegenwoordigt allereerst de aangesloten bedrijven, dat zijn non-food retailers.
(bron: Twinkle, AvO)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken