Van der Vleuten (KFC): 'Droom om brandstore te runnen'
- Food-en-retail
- 14 mei 2019 @ 08:36
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Personalia
- 14 mei 2019 @ 08:36
- Sjaak Hoogkamer
Trix van der Vleuten (38) is de nieuwe Chief Marketing Officer (CMO) van KFC Northern Europe. Ze wordt verantwoordelijk voor het neerzetten en uitvoeren van de visie die lange termijn groei van het merk moet gaan genereren in Nederland, Scandinavië en België. We bellen haar.
Van der Vleuten brengt zo'n twaalf jaar ervaring met zich mee en werkte voor bedrijven als KraftHeinz, FrieslandCampina en Pepsico.
Waarom ‘ja’ gezegd tegen deze baan?
‘Eigenlijk vanwege 3 redenen. De eerste is dat bij KFC alles lokaal wordt bepaald als het gaat om marketing. Ik bedoel dan van productinnovaties tot marketingactivaties. De tweede is dat het een droom is van elke marketeer om een eigen brandstore te runnen, zeker als dochter van franchisers. En tot slot: ze hebben de ontwikkeling van hun mensen hoog in het vaandel staan of dat nou in de store is of op het hoofdkantoor.’
Wat zijn de belangrijkste marketingdoelstellingen in de komende 100 dagen?
‘Precies begrijpen hoe een restaurant werkt en wat de impact is van marketing op de vloer, want de eerste 100 dagen sta ik in onze restaurants. Ik word namelijk opgeleid tot shiftleader.’
Is het belangrijk dat je van het product houdt als je bij KFC gaat werken? Hoe zit dat bij jou?
‘Bij KFC wordt de kip met de hand bereid in de restaurants door de koks. Die passie voor food is voelbaar en aanstekelijk. En een hotwing op z’n tijd vind ik heerlijk.’
Wat is voor jou als marketeer de belangrijkste uitdaging op dit moment en waarom?
‘Ik wil het merk graag futureproof maken omdat het een iconisch merk is met een rijke historie.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing