Voordeel-app Lidl nu ook in Duitsland

Voordeel-app Lidl nu ook in Duitsland
  • Food-en-retail
  • 3 mei 2019 @ 11:59
  • Link
  • Hugo Schrameyer
    Hugo Schrameyer

    journalist en redactie-adviseur
    MarketingTribune
  • Marketing

De loyalty-app van Lidl was al bekend in vier Europese landen, maar nu gaat ook thuisland Duitsland er kennis mee maken. In eerste instantie kunnen alleen klanten in Berlijn en Brandenburg gebruikmaken van de voordeel-app.

Deze Lidl Plus-app is al wel toegankelijk voor klanten in Oostenrijk, Spanje, Denemarken en Polen. En nu dus ook in Duitsland – of Nederland binnenkort volgt, is nog niet bekend. Shoppers die willen deelnemen, moeten zich eenmalig registreren, waarna ze een virtuele bonuskaart ontvangen op hun smartphone. Bij het afrekenen aan de kassa kan die vervolgens gescand worden, waarna geactiveerde kortingscoupons met het totaalbedrag worden verrekend. Ook gebeurt het dat de shopper bij het passeren van een bepaalde besteding virtuele tegoedbonnen ontvangt voor een volgend winkelbezoek of zelfs recht krijgt op gratis producten.

Beloond

De shopper wordt in ieder geval direct beloont met een welkomstkorting van 5 euro, die verzilverd kan worden bij een besteding van een minimum van 25 euro. Verder komt Lidl met zogenaamde partnervoordelen, waarbij het vaak om korting gaat op tickets van bijvoorbeeld het zeelevenspektakel Aquadom & Sea Life Berlin, Madame Tussauds en Filmpark Babelsberg. Geregistreerde shoppers krijgen bovendien tien procent korting op vervoersbewijzen van Flixbus.

Hugo Schrameyer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken