AH lanceert bonen en appelmoes zonder toegevoegd zout of suiker

AH lanceert bonen en appelmoes zonder toegevoegd zout of suiker
  • Food-en-retail
  • 4 jun 2019 @ 11:23
  • 12309 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Albert Heijn vermindert de hoeveelheid zout in groenteconserven. Het betreft de peulvruchten. Een ander product uit blik waar Albert Heijn stappen zet is appelmoes.


Vanaf vandaag gaan de AH Kidneybonen, AH Kikkererwten, AH Zwarte bonen, AH Cannellini bonen, AH Black Eyed bonen, AH Borlotti bonen over op 0% toegevoegd zout. Op de conserven staat de aanduiding ‘0% zout toegevoegd’.

Appelmoes bij het avondeten, voor veel gezinnen hoort het erbij. Maar appelmoes bevat vaak veel toegevoegde suiker. Albert Heijn heeft de afgelopen jaren in zoveel mogelijk eigenmerk-producten gezorgd voor een vermindering van de hoeveelheid suiker. Daar doet de supermarkt nog een schepje bovenop: negen eigenmerk appelmoesvarianten gaan over op 0% toegevoegd suiker, zo meldt de retailer. Dit scheelt op jaarbasis maar liefst 4,5 miljoen suikerklontjes. Op de conserven staat de aanduiding ‘0% suiker toegevoegd’.

Stappen die Albert Heijn zet
Albert Heijn wil klanten en hun gezinnen elke dag inspireren gezonder te eten door hen steeds meer te laten genieten van lekkere, puurdere, gezondere producten. Daarom wordt continu gewerkt aan de verbetering van recepturen. Zo worden bij steeds meer producten minder zout, suiker en verzadigd vet gebruikt. Dat gaat niet van vandaag op morgen, maar stap voor stap. Zout en suiker doen niet alleen iets met de smaak, het is ook bepalend voor de structuur, textuur en houdbaarheid van producten, maar de hoeveelheid kan wel wat minder. Op het gebied van suiker heeft Albert Heijn de afgelopen jaren geleidelijk al veel suiker uit producten gehaald en tegelijkertijd getest of klanten de producten nog lekker vonden. Vorig jaar werden onder andere de frisdranken en de pastasauzen aangepakt. Vanaf vandaag zijn de peulvruchten en appelmoezen van het huismerk in zout en suiker verlaagd. Dit is een volgende stap in de ambitie van Albert Heijn om de supermarkt te worden met de meeste gezonde producten en klanten te inspireren om gezonder te leven. 

Vanaf 2014 werken fabrikanten en de levensmiddelenindustrie samen aan het verbeteren van alle productgroepen in het Akkoord Verbetering Productsamenstelling. Met deze aanpak zijn al honderden producten aangepast, aldus AH.
(PvWK)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken