Albert Heijn kiest voor TBWA\ Neboko en lanceert 'AH Studio'

Albert Heijn kiest voor TBWA\ Neboko en lanceert 'AH Studio'
  • Food-en-retail
  • 13 jun 2019 @ 09:00
  • 15278 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenCampagnes

TBWA\Neboko gaat de nieuwe marketingcampagnes van Albert Heijn maken. Dat is de uitkomst van een intensief selectieproces van vier maanden. De eerste campagne nieuwe stijl wordt eind 2019 verwacht. Voor actiemarketing komt er de AH Studio.

Tijdens de pitch werkte Albert Heijn intensief samen met vier geselecteerde reclamebureaus. Daarbij was veel ruimte voor interactie en co-creatie en werd onder andere gelet op (strategische) creativiteit, onderlinge chemie, voorgestelde way of working, wendbaarheid en snelheid. Deze week viel de keuze op TBWA\Neboko, meldt AH.

Behalve voor TBWA\Neboko kiest Albert Heijn ook voor een nieuwe manier van werken met meer snelheid, wendbaarheid en slagkracht op vooral actiemarketing. Dat is ook de aanleiding om 'AH Studio' te lanceren. Vanuit één locatie gaan bureaus en Albert Heijn directer samenwerken en co-creëren. Aan de pitch, begeleid door 3MO, deden behalve TBWA\ ook Dawn, Achtung! en N=5 mee. Een kritische noot lazen we eerder op MarketingTribune: zoveel op zijn kop zetten om bij het bestaande bureau te blijven? Vorige week vermoedde de MT redactie al dat de vlag uitkon bij TBWA\, zoals ook in onze printeditie van 11 juni 2019 te lezen is.

Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie van Albert Heijn laat weten: 'Het niveau van alle vier bureaus in de pitch was zeer hoog. Uiteindelijk sloot de frisse nieuwe aanpak van TBWA\Neboko het beste aan bij de manier van werken die we voor ogen hebben. Samen hebben we een creatieve richting ontwikkeld waarmee we ons kunnen onderscheiden en heel Nederland kunnen raken.'

Rik Ledder, ceo van TBWA\Neboko: 'Albert Heijn heeft ons uitgedaagd. We zagen het als een kans om onze samenwerking op een nieuwe wijze vorm te geven. De  briefing bood ons alle aanknopingspunten om met een nieuw team de beste creatieve voorstellen te presenteren. Zonder deze pitch waren we nooit geweest waar we nu staan. We zijn blij dat Albert Heijn ons een nieuwe kans heeft geboden. The end is a new beginning.'
(PvWK)

Hieronder de meest recente TVC TBWA\Neboko voor AH. Boven: beroemde kleine AH vestiging op hoek Emmastraat/Joh. Verhulststraat Amsterdam gisteravond (foto: PvWK).



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken