Aldi en Lidl gewild voor maaltijdsalades

Aldi en Lidl gewild voor maaltijdsalades
  • Food-en-retail
  • 18 jun 2019 @ 11:14
  • 11675 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

De markt voor maaltijdsalades groeit bij Aldi en Lidl gigantisch, blijkt uit een analyse van onderzoeksbureau IRI namens Distrifood. Zowel in omzet als afzet scoren ze beter dan de andere ketens, hoewel ook die hard groeien in dit segment.

Uit de cijfers van IRI blijkt dat de markt voor maaltijdsalades inclusief Aldi en Lidl harder groeit dan de markt exclusief de twee discountformules. Het onderzoeksbureau heeft daarbij gekeken naar het verschil tussen de verkopen in 2015 en 2019.

8 miljoen meer maaltijdsalades
Het onderzoek toont aan dat de  totale omzet van omzet van maaltijdsalades bij de Nederlandse supermarkten in die periode is gestegen met 34 procent en het volume met 27 procent. Terwijl in 2015 nog ruim 29 miljoen maaltijdsalades bij de gezamenlijke supermarkten werden afgerekend, is dat aantal nu gestegen naar ruim 37 miljoen. Als Aldi en Lidl niet meegenomen worden in de cijfers is de 'omzetplus' 28 procent, met een volumestijging van 21 procent. Vooral salades met kip zijn populairder, ook onder jongeren, ontdekte IRI. Lees ook: 'Maaltijdsalade: welke is het lekkerst?' met onderzoek door door de Consumentenbond.
(PvWK, bron: Distrifood)

beeldcredit: Lidl saladbowl beoordeeld door Consumentenbond

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken