Aldi en Lidl gewild voor maaltijdsalades
- Food-en-retail
- 18 jun 2019 @ 11:14
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 18 jun 2019 @ 11:14
- Peter van Woensel Kooy
De markt voor maaltijdsalades groeit bij Aldi en Lidl gigantisch, blijkt uit een analyse van onderzoeksbureau IRI namens Distrifood. Zowel in omzet als afzet scoren ze beter dan de andere ketens, hoewel ook die hard groeien in dit segment.
Uit de cijfers van IRI blijkt dat de markt voor maaltijdsalades inclusief Aldi en Lidl harder groeit dan de markt exclusief de twee discountformules. Het onderzoeksbureau heeft daarbij gekeken naar het verschil tussen de verkopen in 2015 en 2019.
8 miljoen meer maaltijdsalades
Het onderzoek toont aan dat de totale omzet van omzet van maaltijdsalades bij de Nederlandse supermarkten in die periode is gestegen met 34 procent en het volume met 27 procent. Terwijl in 2015 nog ruim 29 miljoen maaltijdsalades bij de gezamenlijke supermarkten werden afgerekend, is dat aantal nu gestegen naar ruim 37 miljoen. Als Aldi en Lidl niet meegenomen worden in de cijfers is de 'omzetplus' 28 procent, met een volumestijging van 21 procent. Vooral salades met kip zijn populairder, ook onder jongeren, ontdekte IRI. Lees ook: 'Maaltijdsalade: welke is het lekkerst?' met onderzoek door door de Consumentenbond.
(PvWK, bron: Distrifood)
beeldcredit: Lidl saladbowl beoordeeld door Consumentenbond
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- gigantisch
- analyse
- markt
- IRI
- Lidl
- maaltijdsalades
- beter
- retail
- onderzoeksbureau
- Distrifood
- marketing
- keten
- Aldi
- hard
- segment
- groei
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Thuiswinkel Markt Monitor:... 19-03-2024
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing