Heinz presenteert Ed Sheerans eigen ketchup: 'Edchup'
- Food-en-retail
- 11 jun 2019 @ 00:01
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodIntroductieMarketing
- 11 jun 2019 @ 00:01
- Peter van Woensel Kooy
Op de jongst leden 'Ketchup Dag' maakten H.J. Heinz en popidool Ed Sheeran bekend de handen ineen te slaan: van de ster verschijnt een speciale merkextentie die 'Edchup' gedoopt is. Muzikale ketchup dus, vanaf nu ook in Nederlandse winkels te koop.
Via Instagram maakt de wereldberoemde zanger de samenwerking bekend en poseert hij met een fles speciaal ontworpen tomatenketchup (zie onder, gespot door het AD). Sheeran heeft volgens kenners het Heinz logo zelfs op zijn arm getatoeëerd, dus lijkt de actie ook vanuit de producent een weloverwogen en veilige keuze: hier hebben we met een ware ambassadeur te maken. Volgens zijn fans heeft het popidool bovendien altijd zijn eigen fles ketchup bij zich, om op tours zijn dinertjes naar eigen smaak te kunnen opspicen. De ketchup-fles die hij nu met H.J. Heinz presenteert, heeft een speciaal logo van tomaten, dat is gebaseerd op de Thinking Out Loud-zanger: een 'tomoji'. Hieronder het Insta-nieuws over Edchup dat nu razendsnel viraal gaat en al ruim 1,4 miljoen Likes scoort. En natuurlijk een liedje.
(PvWK)
beeldcredit boven: via Heinz
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing