Heinz presenteert Ed Sheerans eigen ketchup: 'Edchup'

Heinz presenteert Ed Sheerans eigen ketchup: 'Edchup'
  • Food-en-retail
  • 11 jun 2019 @ 00:01
  • 21600 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodIntroductieMarketing

Op de jongst leden 'Ketchup Dag' maakten H.J. Heinz en popidool Ed Sheeran bekend de handen ineen te slaan: van de ster verschijnt een speciale merkextentie die 'Edchup' gedoopt is. Muzikale ketchup dus, vanaf nu ook in Nederlandse winkels te koop.

Via Instagram maakt de wereldberoemde zanger de samenwerking bekend en poseert hij met een fles speciaal ontworpen tomatenketchup (zie onder, gespot door het AD). Sheeran heeft volgens kenners het Heinz logo zelfs op zijn arm getatoeëerd, dus lijkt de actie ook vanuit de producent een weloverwogen en veilige keuze: hier hebben we met een ware ambassadeur te maken. Volgens zijn fans heeft het popidool bovendien altijd zijn eigen fles ketchup bij zich, om op tours zijn dinertjes naar eigen smaak te kunnen opspicen. De ketchup-fles die hij nu met H.J. Heinz presenteert, heeft een speciaal logo van tomaten, dat is gebaseerd op de Thinking Out Loud-zanger: een 'tomoji'. Hieronder het Insta-nieuws over Edchup dat nu razendsnel viraal gaat en al ruim 1,4 miljoen Likes scoort. En natuurlijk een liedje.
(PvWK)

beeldcredit boven: via Heinz



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken