Hornbach Den Haag introduceert een mannenhandtas
- Food-en-retail
- 11 jun 2019 @ 11:00
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - ActivatieInspiratie
- 11 jun 2019 @ 11:00
- Hugo Schrameyer
Komende zondag is het vaderdag. Hornbach Den Haag Ypenburg speelt daarop in door te komen met een mannenhandtas. Wat is dat nou weer?, vroegen we bedrijfsleidster Ingrid Corbeau.
Zou je jezelf eens willen introduceren? Wat heb je met shoppermarketing?
‘Mijn naam is Ingrid Corbeau, ik werk alweer twee jaar met heel veel plezier als bedrijfsleidster bij Hornbach Den Haag Ypenburg. Als een vis in het water zo voel ik me hier thuis. Mijn functie kent veel dynamiek en veel diversiteit. Zo mag ik o.a. nadenken over de maandelijkse evenementen die we lokaal in de vestiging houden. En omdat ik niets zo mooi vind dan wanneer onze klant met heel veel plezier winkelt, organiseer ik graag dingen waarvan onze klant een lach op zijn/haar gezicht krijgt.’
Jullie hebben - misschien als gimmick - een mannenhandtas met het oog op Vaderdag geïntroduceerd. Hoe is dit concept precies ingevuld?
‘Inderdaad, het is een gimmick, waarbij ik eerst even heb nagedacht over wat een vrouw wel allemaal niet meesjouwt in haar tas. Om vervolgens een vertaalslag te maken naar onze producten. De make-up kwast bijvoorbeeld is een verfkwast, een haarspeldje is de lijmklem voor het weerbarstige haar van de stoere man en de make-up primer is uiteindelijk de muurvuller geworden.’
Wat verwachten met dit concept te bereiken?
‘Het is vooral de bedoeling om wat fun te creëren, maar wanneer de klant wilt, staat alles er om de handtas (bouwemmer) en inhoud zelf samen te stellen. Door het geheel te plaatsen pal bij de ingang van de winkel heeft het zeer zeker de aandacht van de klant gekregen. Al met al een leuk cadeau idee voor al die hardwerkende, klussende vaders.’
Nemen jullie als vestiging vaker zulke initiatieven om klanten te verrassen?
‘Zeker! We voelen onszelf natuurlijk allemaal lokale ondernemers bij Hornbach en organiseren daarom maandelijks events. Van levende kerstbomen tot BBQ-events of zelfs een speurtocht door de winkel voor de kinderen.’
Zijn er externe bureaus bij dit project betrokken?
‘Nee, er zijn bij deze lokale evenementen geen externe bureaus betrokken, daarin zijn we redelijk zelfvoorzienend. En een creatieve geest is natuurlijk het halve werk. Wel ondersteunt onze marketingafdeling daar waar nodig.’
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing