Jumbo Veggie Chef lijn groeit met 20 procent
- Food-en-retail
- 6 jun 2019 @ 11:14
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 6 jun 2019 @ 11:14
- Peter van Woensel Kooy
Volgens Colette Cloosterman – van Eerd, CCO van Jumbo, is het makkelijker en lekkerder dan ooit om minder vaak vlees te eten: 'Geen vlees eten hoeft niet ingewikkeld of duur te zijn, met onze Veggie Chef producten bewijzen we dat er eindeloos veel makkelijke en lekkere alternatieven zijn.' Jumbo voegt nu 15 nieuwe producten toe aan dit goed verkopende vegetarische huismerk.
Van verse hamburgers van champignons tot ovenbitterballen van oesterzwammen: het vega(n) aanbod van Jumbo wordt de komende weken verder uitgebreid. Nieuw in het Jumbo Veggie Chef assortiment – het grootste vega(n) huismerkassortiment van Nederland – zijn verse producten als vers vega gehakt, hamburgers, vleeswaren en vega diepvriessnacks als ovenbitterballen en kipnuggets. De uitbreiding van het aanbod past binnen de ingezette koers om het klanten makkelijk te maken minder vlees te eten, aldus Jumbo.
De komende weken voegt Jumbo 15 nieuwe producten toe aan Veggie Chef. Daarmee telt het in 2017 geïntroduceerde huismerk straks zo’n 60 vega(n) producten. Volgens Colette Cloosterman – van Eerd, CCO van Jumbo, is het makkelijker en lekkerder dan ooit om minder vaak vlees te eten: 'Geen vlees eten hoeft niet ingewikkeld of duur te zijn, met onze Veggie Chef producten bewijzen we dat er eindeloos veel makkelijke en lekkere alternatieven zijn. Wij willen onze klanten graag inspireren vaker vegetarisch of vegan te eten en hen helpen met de overgang naar een evenwichtiger en duurzamer eetpatroon. Ons initiatief Veggie Maandag dat wij eerder geïntroduceerd hebben past hier goed bij. Het is een inspiratiebron met lekkere recepten om elke maandag vega(n) te eten.'
15 nieuwe producten Jumbo
Nieuw in het Veggie Chef assortiment zijn verse producten. Zo vinden klanten in het versschap straks een verse burger op basis van champignons, vers gehakt op basis van soja en verse vega vleeswaren als vega filet americain en vega kip kerrie salade. Ook snackliefhebbers worden op hun wenken bediend. Jumbo lanceert een diepvries ovenkroket en ovenbitterbal met een vulling van oesterzwam. Bijzonder is dat de oesterzwammen duurzaam gekweekt worden met het koffiedik van La Place. Tot slot introduceert de supermarktketen een vega diepvriessnacklijn op basis van kaas en soja met onder andere kaas-, kip- en chili nuggets.
Pilot Jumbo verse vega maaltijden
Jumbo is begin dit jaar gestart met een pilot voor verse vega maaltijden. Van couscous met notenballetjes, bami saté, tot een groenten curry met rijst. De recepturen worden ontwikkeld door chefkok Paul Fagel en Jumbo chefkok Ton Verhaar en bereid door Ted’s Kitchen. De verse vega maaltijden liggen nu in de schappen van 7 Jumbo winkels in Amsterdam, Utrecht en Haarlem. De komende maanden rolt Jumbo de pilot uit naar andere winkels.
Beyond Burger en eerste 100% plantaardige zalm
Jumbo verwelkomt ook een aantal nieuwe merkproducten. Zo introduceert de supermarktketen de wereldwijd bejubelde Beyond Burger van Beyond Meat, een vegan burger die qua smaak en structuur niet van echt vlees te onderscheiden is. Ook nieuw is de SoFish Fillets – Salmon Style van Sofine, de eerste 100% plantaardige zalmfilet op basis van biologische sojabonen en exclusief bij Jumbo te koop, meldt de retailketen.
(PvWK)
Enkele voorbeelden van de succesvolle Veggie Chef-lijn van Jumbo
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- vegan
- Colette Cloosterman – van Eerd
- plantaardig
- slacht
- goed
- alternatief
- vegetarisch
- marketing
- foodrevolutie
- retail
- makkelijk
- lekker
- Jumbo
- CCO
- makkelijk
- huismerk.
- Veggie Chef
- verkopen
- vlees
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing