Picnic komt met nieuwe app

Picnic komt met nieuwe app
  • Food-en-retail
  • 28 jun 2019 @ 16:13
  • 15288 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodApps

Online supermarkt Picnic komt deze week met een compleet nieuwe app, die het kopen van de boodschappen nog prettiger, maar ook sneller maakt. Tegelijkertijd voegt de websuper duizend nieuwe producten toe aan het assortiment, dat daarmee op 7000 artikelen uitkomt.

De nieuwe producten vallen voornamelijk in de categorieën vega, vlees, groente, fruit, tapas, delicatessen, wijnen, speciaalbier en kazen. Ook het aantal huishoudelijke artikelen en drogisterijproducten wordt flink uitgebreid. Alle nieuwe producten zijn aangedragen door de klanten zelf. De categorie 'nieuw' in de app geeft een goed beeld van de uitbreiding. Nieuw is de categorie 'Dingen die je nergens anders vindt'. Hierin zijn onder meer wijnpakketten, een aantal gemberbieren, meerdere oat milks, verse vongole en nog meer lokale producten, zoals chocolade van De Bonte Koe te vinden.

Samen met klanten
'Vanaf de start hebben we Picnic samen met onze klanten gebouwd', zegt medeoprichter Michiel Muller. 'Klanten kunnen in de app aangeven welk product ze missen, dat geeft ons een goed beeld van wat mensen écht willen hebben. Producten waar geen vraag naar is nemen dus ook geen ruimte in op het scherm.'

De navigatie in de app is volledig vernieuwd, waardoor producten makkelijker te vinden zijn. Muller: 'We hebben gekeken hoe onze klanten in de app door de virtuele winkel lopen. Net zoals in de traditionele winkel beginnen mensen bijvoorbeeld ook bij groente en fruit. Doordat we de structuur van de app hierop aangepast hebben gaat het doen van de boodschappen 25 procent sneller en hoeven klanten minder vaak naar producten te zoeken.' De nieuwe app is de afgelopen maanden uitgebreid getest door groepen klanten.
(PvWK)

Over Picnic
'Voor de lancering eind 2015 heeft Picnic drie jaar lang in stilte met een team van 30 specialisten gewerkt aan het thuisbezorgen van boodschappen zonder onnodige tussenschakels. De klant kiest welke rit het beste uitkomt en weet via de Picnic boodschappenradar tot op de minuut precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. De kosten van deze nieuwe manier van distributie zijn zo laag, dat de bezorging gratis is en de boodschappen daarnaast de laagste prijs hebben. Picnic is een initiatief van Nederlandse ondernemers: internetondernemers Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys waren de eigenaren van Fredhopper, de ontwikkelaar van personalisatiesoftware voor webwinkels. Serie-ondernemer Michiel Muller stond eerder aan de wieg van de onbemande tankstations Tango en ANWB-concurrent Route Mobiel. Ondernemer Bouke van der Wal is eigenaar van supermarktketen Boni. Recent is ook retailondernemer Gerard Scheij aan boord gekomen.'
(bron: Picnic)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken