[boxtoernooi] Vijf keer zoveel gebruikers voor online supermarkt Crisp

[boxtoernooi] Vijf keer zoveel gebruikers voor online supermarkt Crisp
  • Food-en-retail
  • 18 jun 2019 @ 15:33
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenMarketing

Het aantal kleinschalige makers en kwekers dat graag via online retailer Crisp levert, is sinds de live-gang verdubbeld naar 360. En het aantal actieve gebruikers van de supermarkt-app is sinds afgelopen kerst zelfs vervijfvoudigd.

Crisp is een nieuwe Nederlandse online supermarkt voor versproducten. De service is app-only, bezorgt landelijk en voor 22.00 uur besteld is de volgende dag in huis. Het assortiment bestaat uit producten afkomstig van meer dan 360 boeren, kwekers en makers. Crisp is gelanceerd in november 2018 door Tom Peeters, Michiel Roodenburg en Eric Klaassen. Het is de missie van Crisp om betere kwaliteit eten bereikbaar te maken voor meer mensen. Het hoofdkantoor van Crisp is gevestigd in Amsterdam.

Nieuwe investering van 5 miljoen euro
Crisp sluit een nieuwe investeringsronde af, die opnieuw overschreven is. Investeerders delen het enthousiasme: alle initiële investeerders gingen mee in deze nieuwe ronde van totaal vijf miljoen euro. Daarbij kiest het oprichterstrio er bewust voor om samen te werken met Nederlandse investeerders. Die delen het vertrouwen dat Crisp met haar aanbod van versproducten een kwalitatief model is voor de toekomst. Naast Robert van der Wallen met zijn investment vehicle Opportunity Partners (voormalig BrandLoyalty en sinds de start investeerder in Crisp) treedt in deze ronde ook nieuwe investeerder en oud MarketingTribune Reclameman van het Jaar Alexander Ribbink (oprichter Keen Venture Partners en voormalig TomTom) toe tot de Raad van Commissarissen van Crisp.

Dagelijks vers leveren mogelijk door technologie
Voor Crisp is technologie er niet om mensen overbodig te maken of oneindige schaalvergroting te faciliteren, maar juist om kleinschaliger, lokaler en persoonlijker te zijn: in de inkoop, in het dagelijkse contact met klanten (via WhatsApp spreek je altijd een echte medewerker) en bij het verpakken van hun bestellingen. Op de dag zelf geplukte aardbeien zó kiezen en inpakken dat ze in topvorm thuis aankomen, is mensenwerk.

Co-Founder en CEO Tom Peeters: 'Met onze zelf ontwikkelde supply chain technologie kunnen we vis die ’s avonds wordt besteld diezelfde nacht nog van de bron halen en de volgende dag bij onze klanten bezorgen. Zo krijgen steeds meer gezinnen in heel Nederland het voor elkaar om echt makkelijk hun verse boodschappen te doen. Dat het niet alleen gaat om delicatessen maar juist ook om betaalbare dagelijkse boodschappen zien we aan de gemiddelde bestelling van 35 producten per mandje - vaak gewoon artikelen als halfvolle melk, volkorenbrood en belegen kaas. Maar dan wel hele goede, van heel veel kleinschalige makers en kwekers.'
(PvWK)


De app van Crisp is te downloaden via www.crisp.nl

* Lees hier MarketingTribunes dossier over het lopende (food)boxtoernooi

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken