Wie worden de winnaars van de Best Practices 2018/2019?
- Food-en-retail
- 14 jun 2019 @ 10:13
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - Inspiratie
- 14 jun 2019 @ 10:13
- Hugo Schrameyer
Welke bedrijven worden winnaar op de Best Practices-middag van ISMI? De uitkomst staat nog niet vast, de datum wel: donderdag 26 september. Voor wie wil meedingen: insturen van een case kan nog tot 28 juni.
De eerste editie van deze inspiratiemiddag werd vorig jaar gehouden en was een doorslaand succes (zie ook foto hierboven). Tijdens een drukbezochte happening kwamen veertien opvallende shoppermarketing-cases voorbij, waarbij binnen vier categorieën uiteindelijk de beste case als winnaar werd uitgeroepen. Het gros van deze cases is bovendien afgelopen jaar in het Shopper Marketing Update-katern voorbij gekomen in de vorm van een casebeschrijving.
Net als vorig jaar is er ditmaal een wedstrijdelement aan de presentaties van de inzenders gekoppeld. Twaalf bedrijven (de top drie van vier categorieën) krijgen de gelegenheid om hun meest opvallende en meest succesvolle Shoppermarketing-case te pitchen. Zowel het oordeel van de betrokken jury speelt een rol als het oordeel van de zaal. Bezoekers kunnen daarbij hun voorkeur uitspreken via een app. ISMI-directeur Bram Nauta: ‘Als deelnemer heb je vijf minuten tijd om toelichting te geven op je case. Dat lijkt misschien niet veel, maar de ervaring van vorig jaar leert dat die tijd precies genoeg is om de zaal te verrassen met een inspirerende presentatie. En als bezoeker heb je dus ook de mogelijkheid om je twaalf keer te laten inspireren.’
De vier categorieën zijn:
1. Shopper Marketing case: de complete customer journey, ingericht op een geselecteerde doelgroep in een specifiek kanaal.
2. Smart Innovations: vernieuwende technologie en technieken om het shoppergedrag te beïnvloeden.
3. Shopper Activatie met Field Marketing
4. Shopper Activatie met POS materiaal
De middag was vorig jaar dusdanig succesvol dat ervoor is gekozen om dit Best Practices-element structureel onder deel te maken van onze serie Shopper Marketing Update Live!-events. Het initiatief om als inzender deel te nemen, hoeft daarbij niet per se bij het bureau te liggen. Ook het betrokken merk of de retailer is van harte uitgenodigd om zich voor deelname op te geven.
Bram Nauta vorig jaar: ‘Ik ben toch wel verrast door de kwaliteit van inzendingen. Deels heeft dat te maken met de brede variëteit. Ook door de vier categorieën die we hanteren, zie je dat er veel verschillende middelen in de cases aan de orde komen. Dat zijn niet alleen food-, maar ook non food-cases. Bovendien ben ik zeker ook verrast door het niveau. De argumentatie en de toelichting op de case is beter voorbereid. De inzenders hebben duidelijk dieper nagedacht over de motivatie achter deze best practices in vergelijking met voorgaande jaren.’
Kortom, het wordt reuzespannend of we dit jaar dat niveau opnieuw kunnen halen en of de inzendingen wederom kunnen leiden tot een forse dosis inspiratie.
Belangrijke data.
Voor wie wil deelnemen, paar belangrijke data:
Best Practices 2018/2019 / Shopper Marketing Update Live!
Inzending cases is mogelijk tot 28 juni. Inschrijfformulier is te downloaden via deze link (pdf).
Nominaties worden uiterlijk 15 augustus bekend gemaakt.
Live!-bijeenkomst, presentaties cases: donderdag 26 september. Locatie: JOINN!, Houten.
Wie vragen heeft of aanvullende toelichting wil, kan contact opnemen met ISMI-directeur Bram Nauta: bram@isminstituut.nl
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Blue Band start 'Skip the Cow'- campagne, AH verwijdert...
- [column] Upfield glijdt hard onderuit met botervariant
- [marketeer 196] Patrick Kuijsters - director Branding...
- FonQ en Naduvi bundelen krachten
- Feministisch bier overtreedt 50 wetten
- CMO Beemster Kaas, Nicole van Gorp: Het is moeilijker om de...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
- Beter Bed: 'Gooi je telefoon de... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing