Winkelcentrum Meerhoven omgedoopt tot Terminal M
- Food-en-retail
- 26 jun 2019 @ 15:12
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 26 jun 2019 @ 15:12
- Peter van Woensel Kooy
Winkelcentrum Meerhoven in de gelijknamige Eindhovense wijk ondergaat een metamorfose. Het krijgt een groen verblijfsgebied waar je niet alleen naartoe gaat om te shoppen en waarmee wordt geknipoogd naar vliegveld Welschap, de voorganger van Eindhoven Airport.
De naam van het nieuwe winkelcentrum verwijst dan ook naar Eindhoven als luchtvaartstad: Terminal M. De ‘M’ heeft bovendien een link met andere bekende Eindhovense wijken, zoals het populaire Strijp-S en Strijp-T. In het ontwerp van het nieuwe winkelcentrum keren diverse luchtvaartelementen terug.
Park Meerland
'Terminal M wordt een gebied waar het fijn is om te verblijven en te ontspannen', vertelt Barbara Ploeger namens de nieuwe eigenaar. 'Op die vibe zal straks de hele wijk Meerhoven, momenteel de snelstgroeiende wijk van Eindhoven, meeliften.' Behalve met een metamorfose (aankleding, routing, bewegwijzering, red.) zal dat gebeuren door het aantrekken van horeca met terrassen, speciaalzaken voor food en non-food en een andere aankleding van het winkelcentrum. Meest vergaande verandering daarbij is dat het nabijgelegen prijswinnende park Meerland als het ware wordt verlengd tot in het winkelcentrum. 'Het park zal z’n groene tentakels uitslaan naar de nieuwe Terminal M. Gecontroleerd, maar de natuur krijgt wel meer de ruimte in het winkelcentrum', vervolgt Ploeger.
Uit alle onderzoeken blijkt volgens de ontwikkelaars dat het winkelend publiek van Meerhoven meer gezelligheid (terrassen), meer winkelkeuze (speciaalzaken) en meer groen wil. Met de plannen voor Terminal M geeft de nieuwe eigenaar gehoor aan deze breed levende wensen. Met een half ‘overwoekerde’ landingsbaan in Terminal M maakt de nieuwe eigenaar een speelse combinatie tussen het verleden (vliegveld Welschap) en de oprukkende natuur (park Meerland). Ook andere luchtvaartelementen zullen gaan verwijzen naar het verleden, het heden en de toekomst. Zo wordt de zogenaamde ‘signing’ (logo’s met boodschap) uitgevoerd met een knipoog naar de routing zoals deze wordt aangegeven op een vliegveld.
Drones vlieg- en speelcentrum
Op Terminal M zal ook geëxperimenteerd gaan worden met zogenaamde ‘pop-up horeca’. Dat zijn tijdelijke hippe plekken om te eten en te drinken, soms ter gelegenheid van een evenement of voor een weekendje of een maand. Omdat Terminal M relatief veel wordt bezocht door ouders met kinderen wordt in de herinrichting veel rekening gehouden met de (zeer) jeugdige bezoekers. Meer dan nu het geval is, wordt Terminal M een plek om te verblijven, niet alleen voor ouders, maar zeker ook voor de kinderen.
Ook met de speeltoestellen zal het oude vliegveld weer tot leven komen. En in een ‘indoor area playcenter’ kunnen kinderen straks zelf met drones gaan vliegen. Voor het centrale plein van Terminal M heeft de nieuwe eigenaar nog een spectaculair plan in voorbereiding, waarover later dit jaar meer bekend zal worden. In ieder geval zal het plein een plek worden met luchtvaartelementen waar je naartoe gaat om elkaar te ontmoeten. Het luchtvaartverleden leeft ook voor de parkeergarage van Terminal M: 150 van de 400 plekken zijn dagelijks gereserveerd voor échte passagiers, namelijk voor reizigers die een vlucht hebben geboekt vanaf Eindhoven Airport. Met een park & fly arrangement hebben ze toegang tot de parkeergarage van Terminal M en, iedere vijftien minuten, vervoer per bus naar het échte vliegveld.
De metamorfose die leidt tot Terminal M is volgens de nieuwe eigenaar nodig om de snelgroeiende wijk Meerhoven bij te benen. Het aantal expats en goed opgeleide jonge gezinnen met kinderen neemt snel toe en dat stelt andere eisen aan een winkelcentrum dat destijds ontworpen en gebouwd is voor een nieuwe wijk van Eindhoven. Na het uitvoeren van diverse onderzoeken kwam de nieuwe eigenaar tot het plan voor de transitie tot Terminal M. De transitie vindt plaats in overleg met de gemeente Eindhoven, consumenten en winkeliers. De metamorfose, waarmee al een begin is gemaakt, wordt komend jaar in fases uitgevoerd en zal het winkelcentrum zichtbaar stap voor stap transformeren. Planning is dat de nieuwe Terminal M binnen twee jaar voltooid is, aldus Ploeger.
Op zondag 29 juni 2019 van 12.00 tot 17.00 uur vindt in Terminal M een buurtbarbecue plaats voor alle geïnteresseerden, zo wordt ons uitnodigend gemeld.
(PvWK)
Over Terminal M
'Terminal M, voorheen winkelcentrum Meerhoven, is gelegen in de Eindhovense wijk Meerhoven. Het gebied huisvest winkels, retailconcepten en horeca. Daarnaast is er een parkeergarage aanwezig met 400 plekken, waarvan 150 gereserveerd voor park & fly naar Eindhoven Airport.'
(bron: TM)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Welschap
- metamorfose
- vliegveld
- Barbara Ploeger
- groen
- shoppen
- knipoog
- retail
- winkelcentrum Meerhoven
- marketing
- Eindhoven Airport
- Eindhoven
- Terminal M
- Eindhoven
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing