Social food-influencers ondersteunen marketing Chaudfontaine fusion zonder bubbels

Social food-influencers ondersteunen marketing Chaudfontaine fusion zonder bubbels
  • Food-en-retail
  • 5 jul 2019 @ 16:43
  • 14243 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • InnovatieMarketing

Na de introductie van Chaudfontaine fusion - bruisend natuurlijk mineraalwater met een smaakje - in 2016, introduceert Coca-Cola Nederland deze zomer een koolzuurvrije variant. 'Social food-influencers' ondersteunen de marketing.

Chaudfontaine fusion still is in twee smaakvarianten verkrijgbaar: Citroen & Limoen en Watermeloen & Meloen. De bubbelvrije variant is in de supermarkt duidelijk te herkennen aan de donkerblauwe dop en het blauwe logo, de koolzuurhoudende fusion heeft een lichtgroene dop en een groen logo.

Chaudfontaine fusion bestaat uit natuurlijk mineraalwater dat afkomstig is uit de thermale bron bij het Belgische plaatsje Chaudfontaine. Het water krijgt een lichte fruitsmaak dankzij de toevoeging van natuurlijke aroma’s. De Chaudfontaine fusion still is hiermee, net als de licht bruisende variant, calorievrij met heerlijk verfrissende, natuurlijke, fusion smaken. Beide Chaudfontaine fusion varianten (met bubbels en zonder bubbels) zijn in 500ml PET ondermeerbij Jumbo, Albert Heijn en bij diverse out-of-home outlets verkrijgbaar, meldt Coke.

Campagne: Haal het beste naar boven
Dit jaar wordt Chaudfontaine bovendien ondersteund door de nieuwe campagne ‘Haal het beste naar boven’. Dit is het vervolg op de ‘Perfect op smaak’ campagne van vorig jaar. Het merk is een samenwerking aangegaan met Jet van Nieuwkerk (foto boven en hieronder), bekend van onder andere Tip van Jet en 24Kitchen. Met de campagne inspireert en informeert het watermerk de consument om culinair het beste naar boven te halen. Michiel Roodvoets, Brandmanager Chaudfontaine: ‘Aan tafel draait het vaak vooral om één ding: smaak. Smaak begint bij de bereiding van de beste ingrediënten. Die visie past bij Chaudfontaine. Het unieke ‘bereidingsproces’ en de wijze waarop het mineraalwater aan de oppervlakte komt zorgt voor een mooi en puur product met een gebalanceerde en neutrale smaak. De perfecte begeleider bij een heerlijk glas wijn, goede koffie of een mooi gerecht.’

De campagne is mede zichtbaar via de social mediakanalen van Jet van Nieuwkerk, de eigen kanalen van Chaudfontaine en in verschillende food- en lifestylemedia. Smaakexperts chef-kok Freek van Noortwijk, barista Esther Maasdam en vinoloog Lendl Mijnhijmer zetten Chaudfontaine kracht bij met hun kennis. Beroemde social food-influencers The Lemon Kitchen, Culinessa, Luuks Kitchen,Foodlies en Eat Live Travel zijn dit jaar benoemd tot Chaudfontaine brand ambassadeur. 

100% PET fles
Chaudfontaine is het eerste merk van Coca-Cola in Nederland dat volledig overgaat op een PET-fles gemaakt van 100% hergebruikt plastic. Met deze transitie bespaart Chaudfontaine jaarlijks 4.400 ton nieuw plastic. Vanaf het najaar wordt deze verpakkingswijziging richting de consument gecommuniceerd middels een duidelijk logo op de voorkant van het etiket. Eerder communiceerde Coca-Cola in Nederland dat de PET-flessen van Chaudfontaine vanaf oktober gemaakt worden van 100% gerecycled plastic. Dat geldt -later dit jaar- ook voor de merken Honest en Glaceau Smartwater. 

Bureaucredits:
concept en ontwikkeling campagne, PR: Coopr
concept social: Isobar
media: Universal Media

Over Coca-Cola in Nederland
‘Coca-Cola’ bestaat in Nederland uit verschillende bedrijven. Coca-Cola Nederland maakt deel uit van The Coca-Cola Company groep. The Coca-Cola Company en haar dochtermaatschappijen zijn eigenaar van de merken. Zij staan in voor de consumentenmarketing en het basisconcentraat voor de drankjes dat verkocht wordt aan Coca-Cola European Partners Nederland. Coca-Cola European Partners Nederland produceert, verdeelt en/of verkoopt Coca-Cola, Coca-Cola life, Coca-Colazero sugar, Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Aquarius, Minute Maid, Glaceau Smartwater, Royal Bliss, Chaudfontaine, Monster*, Fernandes*, Capri-Sun*, Fïnley, Honest en Fuze Tea. Deze merken zijn samen goed voor meer dan zeven miljoen consumpties per dag in Nederland. Coca-Cola is voortdurend bezig met het optimaliseren van het portfolio, van het reduceren van suiker in de drankjes tot aan het introduceren van nieuwe innovatieve producten. Daarnaast werken zij aan het terugdringen van de impact op het milieu door water aan te vullen en recycling te bevorderen. Coca-Cola Nederland en Coca-Cola European Partners hebben in Nederland meer dan 725 medewerkers verdeeld over twee vestigingen. Voor meer informatie over de werkzaamheden van Coca-Cola in Nederland, klik hier.'

(bron: The Coca-Cola Company)

(*) merken die niet aan de The Coca-Cola Company groep toebehoren.

 

Lees hier meer over Influencer Marketing Event 2019 met early bird korting

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken