Uitslag Winkelier van het Jaar-verkiezing 2019

Uitslag Winkelier van het Jaar-verkiezing 2019
  • Food-en-retail
  • 12 jul 2019 @ 11:33
  • 15192 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune

    Redactie
    MarketingTribune
  • WinkelenAwardMarketing

Bijna 80.000 Nederlanders stemden op hun favoriete winkelier voor de Winkelier van het Jaar-verkiezing, de grootste consumentenverkiezing van Nederland voor lokale winkeliers. Nadat eerder al de gemeente- en provinciewinnaars bekend waren gemaakt, maakt de vakjury nu de landelijke winnaars in dertien verschillende categorieën bekend.

'Een inspiratie voor retail-Nederland'
Met een keuze uit 156 topondernemingen in dertien categorieën stond de onafhankelijke vakjury onder leiding van voorzitter Robert van den Ham (content director van De Ondernemer) voor een lastige taak. De juryvoorzitter: 'deze winkeliers lopen voorop als het gaat om service, kwaliteit en gastvrijheid. In de gemeente- en provincieverkiezing bewezen deze dertien winnaars dat al, maar nu bij de landelijke verkiezing wordt dat nog eens extra onderstreept. Deze winkeliers zien terecht in dat ze juist ook met die insteek het verschil kunnen maken ten opzichte van met name online concurrentie. Het zijn stuk voor stuk ondernemers die een inspiratie zijn voor het retaillandschap van Nederland.'

Lokale retailers
Het zijn de lokale winkeliers die sfeer en authenticiteit aan een gemeente geven
De Winkelier van het Jaar-verkiezing is er voor de lokale winkeliers. Een bewuste keuze, aldus Ronald Griffioen, Managing director van Reclamefolder.nl, die de verkiezing organiseert: “Het zijn de lokale winkeliers die sfeer en authenticiteit aan een gemeente geven. En juist deze ondernemers, die het hardst moeten werken om zich in het onrustige retaillandschap staande te houden, krijgen niet de aandacht die ze verdienen. Dit bracht ons op het idee om deze verkiezing speciaal voor hen in het leven te roepen. Voor ons is dit de eerste stap van een beweging die we samen met winkeliers in gang willen zetten om zo gezamenlijk consumenten bewuster te maken van het winkelaanbod in hun eigen gemeente.'

Categoriewinnaars Winkelier van het Jaar-verkiezing 2018-2019

Bakker
Het Appeltaart Imperium in Haarlem

Bouwmarkt
De Bouwhal in Zwolle

Delicatessenwinkel
Zuivelhuis in Harderwijk

Drogisterij
DIO Drogisterij Renate in Almelo

Elektronicawinkel
Morelisse in Amersfoort

Groentewinkel
De Groenhoek in Velsen

Huishoudelijke-artikelenwinkel
Sfeer bij Sanne in Zoetermeer

Modewinkel
Fashion by Reiss in Hulst

Opticien
De Jong in Weststellingwerf

Slijterij en/of wijnwinkel
Drankenspeciaalzaak Jelle in Leeuwarden

Speelgoed- en cadeauwinkel
Baboffel in Groningen

Telefoonwinkel
Telecombinatie in Middelharnis

Woonwinkel
&Meer in Utrecht

(PvWK)

Lees hier ook: Griffioen (Reclamefolder.nl): 'Lokale winkeliers geven kleur aan dorp en stad'

Over de Winkelier van het Jaar-verkiezing
'Het Winkelier van het Jaar-concept omvat de grootste consumentenverkiezing van Nederland voor lokale winkeliers. Consumenten konden tot en met 2 juli stemmen op de beste winkelier in hun gemeente. Wanneer een winkelier als beste wordt beoordeeld en voldoende stemmen kreeg in een van de dertien categorieën, mocht deze zich een jaar lang de beste winkelier van zijn gemeente noemen. De Winkelier van het Jaar-verkiezing is een gezamenlijk initiatief van Reclamefolder.nl en Vote Company.'

(bron: Reclamefolder.nl en Vote Company)

beeld: Blake Wisz / Unsplash

Redactie MarketingTribune

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken