Game Doritos Truth or Dare voor Google Assistant

Game Doritos Truth or Dare voor Google Assistant
  • Food-en-retail
  • 29 jul 2019 @ 11:09
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Interactie

Doritos introduceert de game ‘Doritos Truth or Dare’ voor Google Assistant. Doritos is het eerste foodmerk dat met een spraakgestuurde game op de Nederlandse markt komt. De ‘Doritos Truth or Dare’ game is ontwikkeld voor PepsiCo door de Scrambled Group.

De game biedt consumenten op basis van voice assistance een reeks spelvragen. Scrambled maakte eerder al actions (apps voor Google Assistant) voor andere merken. De ‘Doritos Truth or Dare’ game richt zich op jongeren tussen de 16 en 24 jaar en wordt onder de aandacht gebracht bij de doelgroep via Instagram, Facebook en Snapchat. Het beroemde spel kreeg een innovatief jasje en zorgt er zo voor dat vrienden elkaar beter leren kennen op een spannende, grappige en soms gênante manier. De action is ingesproken door presentator en (stem)acteur Jorn van Vrijaldenhoven en geeft de game daarmee een heel eigen geluid.

Met een speciaal ontwikkelede Google Assistent game speelt PepsiCo in op voice-trend

Anneke Bakker (boven links op foto), Digital Activation Manager PepsiCo BeNeLux: ‘Binnen PepsiCo houden we de digitale ontwikkelingen sterk in de gaten. We zagen een opkomende groei in het gebruik van spraak/voice in Nederland. Het is voor ons belangrijk om te begrijpen hoe deze technologie door onze doelgroep wordt gebruikt en te testen welke rol het speelt in de customer journey. We hebben de voice action voor Doritos laten ontwikkelen, omdat we graag de jonge hyperlifer willen bereiken met digitale campagnes.’ 

Om toegang te krijgen tot het spel openen Androidgebruikers Google Assistent en zeggen 'praat met Doritos Truth or Dare’. iPhone gebruikers moeten om het spel te kunnen spelen eerst de app Google Assistent app downloaden en dan openen met 'praat met Doritos Truth or Dare'.

 

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken