Wundermarts netwerk van onbemande foodmarkets breidt uit

Wundermarts netwerk van onbemande foodmarkets breidt uit
  • Food-en-retail
  • 31 jul 2019 @ 12:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Na drie jaar bouwen aan een solide basis, gaat retailer Jutter Speijs vanaf nu op in Wundermart. Hiermee komt de snel groeiende partij dichter bij haar doelstelling om 1000 shops te runnen in 2022.

Onder Wundermart zal volgens de betrokkenen de groei versnellen en wordt de onbemande retail propositie verder uitgebouwd. Wundermart wil met haar retailtech oplossing wereldwijd klanten in staat stellen een foodmarket te opereren op een gemakkelijke en winstgevende manier. 'Dit bereiken we door een platform van sterke partners en leveranciers te combineren met de data-gedreven tools van Wundermart. Onze klanten kunnen 24/7 vanuit een zelf-opererende shop precies bieden waar de gasten behoefte aan hebben', aldus medeoprichter Patrick Dekker. De oplossing bestaat uit twee hoofdcomponenten, een fysieke onbemande shop en ‘My Wundermart’, de digitale portal van de shop.

Wundermart: The unmanned shop
Via de onbemande Wundermart shops kunnen hoteliers of pandeigenaren hun gasten 24/7 laten genieten van een verkoelend drankje, gezonde snack of verse koffie. De gasten rekenen deze aankopen zelf af via een slimme zelf-scan interface. Dus: maximaal gemak voor de consument zonder personeelskosten of operationele beslommeringen. De leveranciers in het platform vullen automatisch de schappen aan en Wundermart zorgt voor de dagelijkse kwaliteitsborging. Zo kunnen hoteliers en pandeigenaren zich richten op andere belangrijke zaken.

My Wundermart
Met een eigen Wundermart beschikt elke retailer over ‘My Wundermart’, meldt Dekker. De gebruiksvriendelijke applicatie geeft de retailer inzicht en controle over het runnen van de shop. Door te 'swipen' kan de retailer keuzes doorvoeren in het assortiment, prijspunten wijzigen en promoties toepassen. 'Hoeveel je als retailer betrokken wilt zijn bij jouw Wundermart, dat is geheel aan jezelf. Dankzij onze smart data en ontwikkelde algoritmen stellen we je in staat het resultaat van de shop te beïnvloeden. Je speelt als het ware winkeltje, zonder de operationele zaken én met een mooi nettoresultaat. Heb je minder tijd om te spelen? Op auto-pilot maakt Wundermart de beslissingen voor een optimaal shop resultaat', aldus medeoprichter Laurens de Kleine.
(PvWK)

Wundermart  - the foodmarket that runs itself
'Jutter Speijs is in 2016 begonnen met de eerste onbemande shops in hotels en is inmiddels uitgegroeid tot technology-company Wundermart. Met een ondernemend team van tech-savy omdenkers willen zij de wereld van retail veranderen vanuit één gedeelde missie: ‘’creating more enjoyable moments. Anytime, anywhere.’’'

(bron: WM)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken