Uitslag Captains of the Category bekend

Uitslag Captains of the Category bekend
  • Food-en-retail
  • 30 jul 2019 @ 12:07
  • 12867 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • RetailMarketing

Voor de 20ste keer is in opdracht van FoodPersonality het Captain of the Category-onderzoek uitgevoerd. Centrale vraag: 'Welke leverancier heeft zich het afgelopen jaar het meest onderscheiden op het gebied van category management en trade marketing en heeft daarmee de beste ondersteuning voor zijn assortimentsgroep gegeven op de winkelvloer?'

Naast een beoordeling van de belangrijkste assortimentscategorieën geven de respondenten (supermarkt- ondernemers en bedrijfsleiders) elk jaar ook hun visie op de belangrijkste trends in de markt.

Opzet en uitvoering
Het onderzoek wordt uitgevoerd door onderzoeksbureau VisionWorks, in samenwerking met 2gather, dat de technische uitwerking voor haar rekening neemt. Dit jaar zijn bijna 800 waarnemingen over categorieën verzameld. Ze zijn afkomstig van supermarktondernemers en bedrijfsleiders die in de maanden mei en juni telefonisch aan het onderzoek hebben deelgenomen. In de bruto steekproef voor dit onderzoek zijn alle supermarkten in Nederland opgenomen, met uitzondering van Aldi. De resultaten zijn representatief voor supermarkten in Nederland, op basis van regio, vloeroppervlakte en organisatie waartoe de geënquêteerde supermarktmanagers behoren.

Captains 2019
Klik hier voor het overzicht captains per productcategorie met prestatie captain (gewogen waardering captain) vs. categoriegemiddelde (gewogen waardering categorie).

De categorieën zijn gebaseerd op de categorieindeling van het CBL (Centraal Bureau Levensmiddelenhandel). De cijfers moeten gelezen worden als rapportcijfers.
(PvWK)



fotocredit boven: Bruce Mars / Unsplash

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken