Coop en Fairtrade Original zoeken reporter voor eerlijk reisje

Coop en Fairtrade Original zoeken reporter voor eerlijk reisje
  • Food-en-retail
  • 8 aug 2019 @ 09:05
  • 8272 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Maatschappij

Klanten van Coop maken kans op een reis naar een Fairtrade Original-project in Thailand. Via vlogs, blogs en social media doet de reporter verslag van de trip. Geïnteresseerden kunnen zich met een video aanmelden via coop.nl/fairtrade.

Tijdens de voorjaarseditie van de Fairtrade Week heeft Coop voor elk verkocht Fairtrade Original-product 10 eurocent aan een Fairtrade Original-project in Thailand gedoneerd. Nu stuurt de supermarktorganisatie één klant naar Thailand om met eigen ogen te zien hoe de 15.000 euro die daarmee is opgehaald wordt besteed.

Fairslaggever

Yvonne van Asselt, MVO-manager bij Coop: ‘Als coöperatieve supermarktorganisatie vinden we het belangrijk om de noodzaak van duurzame handel onder de aandacht te brengen en samen met onze klanten ’t verschil te maken voor een betere wereld. Eerlijke handel draait ook om transparantie. Daarom nodigen we één van onze klanten uit om met eigen ogen te zien hoe het geld in Thailand besteed wordt.’

Fairtrade Original neemt de ‘fairslaggever’ mee op een zevendaagse rondreis langs Thaise boeren. De boeren die bezocht worden, zijn de leveranciers voor Fairtrade Original-producten die klanten in de Nederlandse supermarkten kunnen kopen. Via vlogs, blogs en social media doet de reporter verslag van de trip. Klanten die kans willen maken op de reis, kunnen zich met een video aanmelden via coop.nl/fairtrade.

Samenwerking met Coop

René Bakker, Algemeen Directeur bij Fairtrade Original: ‘Al zestig jaar werkt Fairtrade Original samen met coöperaties wereldwijd. Zo maken we eerlijk eten en drinken bereikbaar voor iedereen. We zijn erg blij dat we door deze samenwerking met Coop en zijn klanten onze boeren extra kunnen ondersteunen. We laten graag aan de Coop-reporter en consumenten zien dat de smaak van Fairtrade Original begint bij eerlijke handel.’

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken