ISMI maakt namen acht genomineerden bekend

ISMI maakt namen acht genomineerden bekend
  • Food-en-retail
  • 20 aug 2019 @ 10:35
  • Link
  • Hugo Schrameyer
    Hugo Schrameyer

    journalist en redactie-adviseur
    MarketingTribune
  • ActivatieInspiratie

Acht genomineerden strijden om een eerste plek in vier categorieën tijdens de Perfect Pitch van het ISMI. Die inspiratiemiddag wordt donderdag 26 september gehouden. Nu mogen ook de namen van de genomineerden bekend worden.

(Op de foto: ISMI-directeur Bram Nauta tijdens de prijsuitreking op de inspiratiemiddag The Perfect Pitch van vorig jaar.)

De acht partijen die strijden om een eerste plaats zijn:

Categorie Field Marketing

Categorie POS Materialen

  • Brand Builders met Chocomel
  • Young Perfect met Appels met appels/appelbar

Categorie Smart Innovations

  • Pepsico met Lays
  • Young Perfect met Starbucks

Categorie Shopper Marketing Case

  • Pepsico met Doritos
  • Young Perfect met Beemster

Deze acht deelnemers zijn geselecteerd op basis van een juryoordeel. De juryleden die daarvoor op 23 juli bijeenkwamen hebben op basis van de hoeveelheid inzendingen uiteindelijk een beperkende selectie gemaakt. ‘De jury was best streng’, vertelt ISMI-directeur Bram Nauta achteraf. ‘Er was veel lof voor de creatieve invulling van de cases, maar waar het bij een deel van de inzendingen ontbrak, was een cijfermatige onderbouwing van de resultaten. Ook dat onderdeel verdient toch wel degelijk toelichting wil je als inzender kans maken op een nominatie.’ 

Conversie

En wat in veel gevallen nog ontbreekt is een doelstelling die gebaseerd is op conversie, vult Nauta daarbij aan: per slot van rekening de eerste doelstelling bij een shopperactivatie. 'Het gaat om meer shoppers tot koper maken, shoppers meer te laten besteden en of shoppers vaker te laten kopen. Zaken die te maken hebben met merkwaarden en communicatiedoelstellingen komen pas op de tweede plaats.'

Beoordeling

Bij de beoordeling van de nominaties op de inspiratiemiddag zelf is niet alleen het oordeel van de jury in het geding, maar ook die van de eventbezoekers. De genomineerden krijgen tien minuten de tijd om hun verhaal te doen. De bezoekers krijgen dus de kans om zich acht maal tien minuten te laten inspireren met topcases aan de hand van een live-presentatie. Bram Nauta: ‘We hebben er dit jaar wel voor gekozen om het oordeel van de jury en de zaal een wegingsfactor te geven. De stem van de jury is daarbij iets meer doorslaggevend dan die van de zaal. Daarvoor hebben we gekozen omdat de professionals van de jury nauwgezet en uitputtend de cases tegen het licht hebben gehouden. De eventbezoekers moeten afgaan op weliswaar een heel inspirerende, maar toch meer bondige impressie.’

Bram, kun je concluderend iets zeggen over de inzendingen dit jaar?

‘Wat me opviel, net zoals vorig jaar trouwens, dat het gaat om hele leuke, inspirerende cases. Als eventbezoeker kan je daar gedurende deze inspiratiemiddag zeker wat van meenemen naar je eigen werkomgeving.’

Vorig jaar zei je dat inzenders steeds beter nadenken over shoppergedrag. Merk je dat dit jaar ook weer?

‘Ja, dat wil ik ook dit jaar weer beamen. Er wordt niet gesproken over de consument, maar over de shopper. Inzenders denken goed na over shoppergedrag, over de omgeving waar de activatie zich afspeelt en wat doet voor het merk.’

Shopper Marketing Update Live!/The Perfect Pitch

Datum: donderdag 26 september

LocatieJoinn, Houten

Entreeprijs:

ISMI-lid: gratis

Abonnees MarketingTribune: 95,-

Overig: 150,-

Lezers van MarketingTribune/Shopper Marketing Update kunnen zich aanmelden via deze link.

 

Hugo Schrameyer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken