ISMI maakt namen acht genomineerden bekend
- Food-en-retail
- 20 aug 2019 @ 10:35
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - ActivatieInspiratie
- 20 aug 2019 @ 10:35
- Hugo Schrameyer
Acht genomineerden strijden om een eerste plek in vier categorieën tijdens de Perfect Pitch van het ISMI. Die inspiratiemiddag wordt donderdag 26 september gehouden. Nu mogen ook de namen van de genomineerden bekend worden.
(Op de foto: ISMI-directeur Bram Nauta tijdens de prijsuitreking op de inspiratiemiddag The Perfect Pitch van vorig jaar.)
De acht partijen die strijden om een eerste plaats zijn:
Categorie Field Marketing
- Young Perfect met Rondreizend Circus
- Opvallers met Rivella
Categorie POS Materialen
- Brand Builders met Chocomel
- Young Perfect met Appels met appels/appelbar
Categorie Smart Innovations
- Pepsico met Lays
- Young Perfect met Starbucks
Categorie Shopper Marketing Case
- Pepsico met Doritos
- Young Perfect met Beemster
Deze acht deelnemers zijn geselecteerd op basis van een juryoordeel. De juryleden die daarvoor op 23 juli bijeenkwamen hebben op basis van de hoeveelheid inzendingen uiteindelijk een beperkende selectie gemaakt. ‘De jury was best streng’, vertelt ISMI-directeur Bram Nauta achteraf. ‘Er was veel lof voor de creatieve invulling van de cases, maar waar het bij een deel van de inzendingen ontbrak, was een cijfermatige onderbouwing van de resultaten. Ook dat onderdeel verdient toch wel degelijk toelichting wil je als inzender kans maken op een nominatie.’
Conversie
En wat in veel gevallen nog ontbreekt is een doelstelling die gebaseerd is op conversie, vult Nauta daarbij aan: per slot van rekening de eerste doelstelling bij een shopperactivatie. 'Het gaat om meer shoppers tot koper maken, shoppers meer te laten besteden en of shoppers vaker te laten kopen. Zaken die te maken hebben met merkwaarden en communicatiedoelstellingen komen pas op de tweede plaats.'
Beoordeling
Bij de beoordeling van de nominaties op de inspiratiemiddag zelf is niet alleen het oordeel van de jury in het geding, maar ook die van de eventbezoekers. De genomineerden krijgen tien minuten de tijd om hun verhaal te doen. De bezoekers krijgen dus de kans om zich acht maal tien minuten te laten inspireren met topcases aan de hand van een live-presentatie. Bram Nauta: ‘We hebben er dit jaar wel voor gekozen om het oordeel van de jury en de zaal een wegingsfactor te geven. De stem van de jury is daarbij iets meer doorslaggevend dan die van de zaal. Daarvoor hebben we gekozen omdat de professionals van de jury nauwgezet en uitputtend de cases tegen het licht hebben gehouden. De eventbezoekers moeten afgaan op weliswaar een heel inspirerende, maar toch meer bondige impressie.’
Bram, kun je concluderend iets zeggen over de inzendingen dit jaar?
‘Wat me opviel, net zoals vorig jaar trouwens, dat het gaat om hele leuke, inspirerende cases. Als eventbezoeker kan je daar gedurende deze inspiratiemiddag zeker wat van meenemen naar je eigen werkomgeving.’
Vorig jaar zei je dat inzenders steeds beter nadenken over shoppergedrag. Merk je dat dit jaar ook weer?
‘Ja, dat wil ik ook dit jaar weer beamen. Er wordt niet gesproken over de consument, maar over de shopper. Inzenders denken goed na over shoppergedrag, over de omgeving waar de activatie zich afspeelt en wat doet voor het merk.’
Shopper Marketing Update Live!/The Perfect Pitch
Datum: donderdag 26 september
Locatie: Joinn, Houten
Entreeprijs:
ISMI-lid: gratis
Abonnees MarketingTribune: 95,-
Overig: 150,-
Lezers van MarketingTribune/Shopper Marketing Update kunnen zich aanmelden via deze link.
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
- Opvallers
- Bram Nauta
- Brand Builders
- ISMI
- Lays
- The Perfect Pitch
- prijswinnaar
- genomineerd
- Young Perfect
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Chicken Sensation terug dankzij fanactie
- 'Albert Heijn toont geen integer merkleiderschap met blauwe...
- Productie a-merk Haagsche Hopjes stopt
- [Horecava] Cijfers foodmarkt 2024-2025 en nieuwe FSIN...
- De Koffiejongens verdriedubbelt marktaandeel biologisch
- Holland & Barrett: aandacht voor breingezondheid
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo legt na crisisjaar solide... 17-01-2025
- [marketeer 213] Thijs Gussenhoven -... 17-01-2025
- 'Albert Heijn toont geen integer... 16-01-2025
- Station Takeover bij Shell voor... 16-01-2025
- Chadli Hachani van TopParken: 'Als... 15-01-2025
- Otrium behaalt B Corp certificering15-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day