Nestlé breidt plantaardig aanbod uit met gehakt

Nestlé breidt plantaardig aanbod uit met gehakt
  • Food-en-retail
  • 27 aug 2019 @ 09:06
  • 8281 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

FMCG-foodgroep Nestlé heeft in haar plantaardig ‘cook from raw’ assortiment uitgebreid met vega-gehaktvariant 'Incredible Mince'. Daarnaast is de Incredible Burger vernieuwd.

Voluit 'Garden Gourmet Incredible Mince' is volgens Nestlé net zo veelzijdig en sappig als rundergehakt. 'Gebruikers kunnen het makkelijk in ballen draaien. Het kan zelf op smaak worden gebracht. Het kan verkruimeld in de pan worden gebakken om bolognesesaus of chili sin carne te koken', meldt vakmedium VMT. Het plantaardig gehakt is een mix van soja-eiwitten, plantaardige vetten en plantenextracten van de biet, wortel en paprika. Het nieuwe plantaardig gehakt zal vanaf september 2019 verkrijgbaar zijn in Oostenrijk, België, Duitsland, Noorwegen en Zweden.

Verbeterde plantaardige burger
De receptuur van de zeven maanden geleden geïntroduceerde Incredible Burger is verbeterd. Op basis van feedback van consumenten hebben chef-koks en de experts van plantaardige eiwitten bij Nestle de sappigheid van de burger verbeterd. Daarnaast zijn ook de gegrilde vleessmaak en de vleesachtige textuur geoptimaliseerd.

Wayne England, opperhoofd van Nestle’s fooddivisie: 'We zijn blij met de positieve reacties op onze plantaardige burger. We hebben naar hun feedback geluisterd. Deze herfst lanceren we een nieuwe versie die ze zullen waarderen.' Naast de nieuwe vleesalternatieven breidt Garden Gourmet het assortiment producten gebaseerd op groente ook uit, meldt VMT. Ook in de V.S. vormen plantaardige burgers momenteel een enorme groeimarkt. Lees hier verder.

foto boven: Clem Onojeghuo via Unsplash

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken