Nieuwe campagne Boxers.nl met ‘normale’ mannen

Nieuwe campagne Boxers.nl met ‘normale’ mannen
  • Food-en-retail
  • 16 aug 2019 @ 08:39
  • 12533 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • E-commerceCampagnes

Ook in reclames voor herenondergoed staat vaak een stereotype man model, maar niet in de nieuwe en meer waarheidsgetrouwe campagne van webshop Boxers.nl.

Het idee achter de campagne is simpel: ook mannen moeten zich kunnen identificeren in plaats van vergelijken, aldus Puck Belder, brandmarketeer bij boxers.nl, want hoewel er bij vrouwelijke modellen al veel aandacht is voor diversiteit in lichaamstypes, zien we bij herenondergoed bijna alleen maar afgetrainde lichamen. Met deze campagne willen we webshops en merken inspireren om anders te kijken naar hoe zij ondergoed, en kleding in het algemeen, presenteren aan de consument.’

De website staat geheel in het teken van de online campagne. Verder loopt de campagne op Facebook en Instagram en een aantal influencers zullen de campagnes supporten.

De modellen moesten staan voor de échte klanten van boxers.nl, dus begon de zoektocht heel dichtbij. Het campagneteam wist hun manager en mede-eigenaar van boxers.nl te strikken, en ook de vader van een collega geeft zich bloot. Ward van Rijsbergen, marketingmanager boxers.nl, hoopt deze trend vaker te zien in de mode-industrie: ‘Wij gaan steeds meer onze doelgroep representeren, en waarom niet? Ik word er enthousiast van.’

 

Boxers.nl is de grootste ondergoedwebshop van Nederland en werkt direct samen met A-merken zoals Calvin Klein en Björn Borg. Met een groot aanbod voor heren, dames en kids biedt deze specialist ondergoed voor de hele familie op één plek. Door bovendien zoveel mogelijk zelf te doen - van fotografie tot logistiek en inkoop - zorgt het team voor een persoonlijke en vriendschappelijke aanpak, met hier en daar ruimte voor een geintje.

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken