Picnic stopt met verkoop wegwerpplastic

Picnic stopt met verkoop wegwerpplastic
  • Food-en-retail
  • 28 aug 2019 @ 11:47
  • 9479 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Vanaf 1 september 2019 heeft online supermarkt Picnic al het wegwerpplastic uit de digitale schappen gehaald. Het bedrijf onderstreept daarmee zijn duurzame karakter en komt bovendien tegemoet aan de wens van veel klanten.

Met deze maatregel loopt de online supermarkt ver vooruit op het besluit van het Europees Parlement dat er per 2021 geen plastic wegwerpproducten meer mogen worden verkocht.Picnic vervangt alle plastic rietjes, roerstaafjes, bordjes, bekers, schaaltjes, kommen en bestek door duurzame, biologisch afbreekbare alternatieven.

Verzoek klanten
De online supermarkt is binnen de supermarktbranche kartrekker als het aankomt op duurzaamheid. Medeoprichter Michiel Muller: “Wij kijken continu naar hoe we ook op dit gebied voorop kunnen blijven lopen en kunnen innoveren. Het voortijdig uitbannen van wegwerpplastic is daar een goed voorbeeld van. Bovendien hebben we vanaf het begin af aan gezegd dat we Picnic samen maken met onze klanten. We kregen steeds vaker de vraag wat er met plastic wegwerpartikelen ging gebeuren. Die feedback van de klanten is ook een belangrijke reden dat we deze producten versneld uit de digitale schappen gaan halen.'

Voor de plastic wegwerpproducten is er al een alternatief. Picnic biedt een volledig assortiment aan bestek en wegwerpbordjes van bagasse, papier en CPLA. Bagasse is een restmateriaal van suikerriet dat gewoon bij het gft-afval kan. De papieren rietjes, gekleurde bekers en bordjes kunnen bij het oud papier. CPLA wordt gemaakt uit natuurlijke materialen en is biologisch afbreekbaar.
(PvWK)

Over Picnic
'Voor de lancering eind 2015 heeft Picnic drie jaar lang in stilte met een team van 30 specialisten gewerkt aan het thuisbezorgen van boodschappen zonder onnodige tussenschakels. De klant kiest welke rit het beste uitkomt en weet via de Picnic boodschappenradar tot op de minuut precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. De kosten van deze nieuwe manier van distributie zijn zo laag, dat de bezorging gratis is en de boodschappen daarnaast de laagste prijs hebben. Picnic is een initiatief van Nederlandse ondernemers: internetondernemers Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys waren de eigenaren van Fredhopper, de ontwikkelaar van personalisatiesoftware voor webwinkels. Serie-ondernemer Michiel Muller stond eerder aan de wieg van de onbemande tankstations Tango en ANWB-concurrent Route Mobiel. Ondernemer Bouke van der Wal is eigenaar van supermarktketen Boni. Later kwam ook retailondernemer Gerard Scheij aan boord.'

(bron: Picnic)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken