Prijs blijft belangrijkste aspect bij retailerverkiezing

Prijs blijft belangrijkste aspect bij retailerverkiezing
  • Food-en-retail
  • 14 aug 2019 @ 10:58
  • 12250 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Awards

In de afgelopen maanden hebben ruim 220.000 consumenten meer dan 500 retailers beoordeeld voor de ‘ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland 2019 – 2020’ en de ‘ABN Amro Webshop Award the Netherlands 2019 – 2020’.

De gemiddelde waardering voor de winkelketens is dit jaar een 7,50 en de webshops scoren dit jaar gemiddeld een 7,61. De verkiezingen zijn een initiatief van Q&A in samenwerking met ABN Amro en werden dit jaar voor de zeventiende keer georganiseerd. De grote kanshebber dit jaar is Hema die tien nominaties wist binnen te halen. Ook zijn er in vergelijking met vorig jaar veel nieuwkomers onder de genomineerden waaronder Game Mania, Omoda, Rituals en Zooplus.

Prijs blijft het belangrijkste aspect voor consumenten bij jaarlijkse retailverkiezing en Hema haalt 10 nominaties binnen

De consument geeft bij de beoordeling van haar favoriete retailer onder andere een oordeel over de prijs, het assortiment, de betrouwbaarheid en de service en kwaliteit. Voor zowel winkelketens als webshops blijkt prijs nog steeds het belangrijkste aspect. Bij winkelketens wordt dit aspect gevolgd door de samenstelling van het assortiment en kwaliteit van de producten. Bij webshops zijn dit kwaliteit van de producten en acties & aanbiedingen.

Gemiddelde behaalde cijfers per aspect

Beste Winkelketen van Nederland

 

Webshop Award the Netherlands

 

Prijs

7,81

Prijs

7,94

Acties en aanbiedingen

7,79

Acties en aanbiedingen

7,99

Kwaliteit van de producten

8,09

Kwaliteit van de producten

8,27

Samenstelling assortiment

8,02

Samenstelling assortiment

8,28

Deskundigheid

7,95

Deskundigheid

8,04

Klantvriendelijkheid

8,19

Klantvriendelijkheid

8,23

Service

8,15

Service

8,33

Uitstraling en beleving

7,96

Uitstraling en beleving

8,12

Winkelgemak

8,15

Winkelgemak

8,34

Betrouwbaarheid

8,15

Betrouwbaarheid

8,35

Na de uitreiking van de categorieprijzen start de volgende fase van de ‘ABN AMRO Retailer of the Year’ verkiezingen. Er zal een tweede stemperiode starten waarin een consumentenpanel bepaalt wie er naar huis gaat met de overall titels. Tijdens het ‘ABN AMRO Retailer of the Year’ gala, dat op donderdag 31 oktober 2019 plaatsvindt, worden de drie overall prijzen uitgereikt: ‘Beste Winkelketen van Nederland’, ‘Webshop Award the Netherlands’ en ‘Retailer of the Year the Netherlands’.

 

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken